Gå till innehåll

Problem med länkar i Outlook Express


cjb

Recommended Posts

Upptäckte för någon dag sedan att jag inte kan öppna länkar i Outlook Express, dvs webläsaren startar inte när jag klickar på dom.

Det enda jag kan komma på jag gjort sen detta slutade fungera är en systemåterställning, men det borde ju inte påverka.

Som webläsare använder jag IE 7 och jag har kollat säkerhetsinställningar i båda programen men kan inte hitta något fel (vad jag vet).

Någon som vet vad peroblemet kan vara?

Just det, länkarna är aktiva då dom funkar utmärkt om jag kopierar dom och sedan klistrar in i webläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Upptäckte för någon dag sedan att jag inte kan öppna länkar i Outlook Express

Har du installerat nåt nytt prg, typ Pop-Up Blockerare eller liknande, kanske nåt anti-spion program, eller så ?!

Annars får du kolla i InternetExplorer>Verktyg>Inställningar>Program, att Outlook Express är satt som emailprogram.

Annars kan du testa med att gå till (STÄNG OE först!):

>>start>kör

Kopiera in

REGSVR32 URLMON.DLL

Tryck Enter/Return.

Och testa sen om länkarna funkar.

Och om inte det funkar, så samma sak (STÄNG OE först!), men med

REGSVR32 MSHTML.DLL

Eller prova (STÄNG OE först!) att stänga av:

Tools>Internet Options>Advanced>Browsing>Enable third party browser extensions.

Du klarar säkert av att översätta det där själv.  Jag kör engelsk XP.

/LbL!

(I VÄRSTA fall, kan du ju prova nåt av de här tipsen:  http://support.microsoft.com/kb/281679/EN-US/ )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera att IE7 är din StandardWEBläsare...

http://www.techzonez.com/forums/archive/in...php/t-4500.html

Has he recently installed or uninstalled an alternative browser??

In Internet explorer go to tools > Internet options > programs tab.Put a check next to Internet Explorer should check to see if it is the default and click apply.OK.

When you restart IE a message will appear Internet Explorer is not currently your default browser. Do you wish to make it the default? click yes.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;en-us;q177054

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat dom olika sakerna men inte kunnat lösa problemet, dock gick det inte att köra REGSVR32 MSHTML.DLL

Har en känsla av att problemet ligger i OE och inte IE 7, men kan ju ha fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade något liknade fel

när klickade på länk Outlook Express öpnade IE7 men ville att de skulle öppna i Firefox

och jag har Firefox som standarläsare

då ändra jag att IE7 bliv standarläsare sedan där efter ändrade till tillbaka till Firefox

som standarläsare nu öppnar länkarna i Outlook Express i Firefox som jag vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten vidarekoppling till Wax idé...

Öppna Ie7 och välj verktyg -> internetalternativ, välj fliken Avancerat, tryck Återställ.

Det är en lösning som ofta fungerar på outlook när samma typ av problem uppstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att återgå till IE 6 och då funkade länkarna, när jag sedan installerade IE 7 igen via win update så slutade länkarna fungera igen  :(

En annan konstig sak är att då jag kör win eller MS update via start menyn så startas IE 6 trotts jag installerat IE 7 igen  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
-> Upptäckte för någon dag sedan att jag inte kan öppna länkar i Outlook Express

Har du installerat nåt nytt prg, typ Pop-Up Blockerare eller liknande, kanske nåt anti-spion program, eller så ?!

Annars får du kolla i InternetExplorer>Verktyg>Inställningar>Program, att Outlook Express är satt som emailprogram.

Annars kan du testa med att gå till (STÄNG OE först!):

>>start>kör

Kopiera in

REGSVR32 URLMON.DLL

Tryck Enter/Return.

Och testa sen om länkarna funkar.

Och om inte det funkar, så samma sak (STÄNG OE först!), men med

REGSVR32 MSHTML.DLL

Eller prova (STÄNG OE först!) att stänga av:

Tools>Internet Options>Advanced>Browsing>Enable third party browser extensions.

Du klarar säkert av att översätta det där själv.  Jag kör engelsk XP.

/LbL!

(I VÄRSTA fall, kan du ju prova nåt av de här tipsen:  http://support.microsoft.com/kb/281679/EN-US/ )

Första registreringen funkar ok, men när jag kör REGSVR32 MSHTML.DLL får jag ett felmeddelande som är enligt följande.

"MSHTML.DLL lästes in, men startadressen för DllRegisterServer hittades inte.

MSHTML.DLL verkar inte vara en DLL-eller OCX-fil"

Kan detta vara problemet och hur åtgärdar man det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att sök efter den då:

http://www.google.com/search?num=20&hl...+%227.0.6000%22

Annars har jag ju filen, ZIPpad o klar till dig, men var ska jag lägga upp den, man får bara bifoga max 128kb här, och den är 2Mb ZIPpad ...

Version 7.0.6000.20861.

Får jag en emailadress, så skickar jag den!

Har sökt efter den men som sagt inte kunnat hitta någon som verkar ok...så känner du för att maila den så är jag tacksam :)

Du kan maila på ghost@malmo2.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...