Gå till innehåll

Ny version av Format Factory [filkonvertering]


LionKing

Recommended Posts

  • 2 månader senare...

Ny version, 1.55 (2008-10-17)

List of V1.55 changes

1 Added Multi-CPUs supporting for H264,MPEG4(DIVX),XVID.

2 Fixed bug : some problems of A/V sync.

3 Fixed bug : Fail to convert DVD to Video File when path name contains "space".

4 Added "All to M4R" (iPhone ringtones).

5 Added "Music CD to Audio File"

6 Added options,"Output to source file folder","Append setting name".

7 Added convert video file with "SRT" subtitle file.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
Dokumentationen har sina brister Fann dock en förteckning i Wikipedia. ;)

För eps, ta en titt på Ghostscript + GSview. ;)

Tack igen! Gostscript har jag varit på tidigare... inte ens linuxfantasterna kan tycka att det är smidigt! ;)

Jag hittade dock en gammal men väl fungerande "converter", längst bak i vänstra hörnet på internet! :P Special för att konvertera just eps till en mängd format!

http://www.processtext.com/abceps.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen! Gostscript har jag varit på tidigare... inte ens linuxfantasterna kan tycka att det är smidigt! ;)

:D Kanske inte maximalt smidigt, men det fungerar, och ”motorn” är bra, och den används av flera ”pdf-skrivare”, liksom för PostScript-hanteringen och pdf-exporten i Scribus.

Jag hittade dock en gammal men väl fungerande "converter", längst bak i vänstra hörnet på internet! :P Special för att konvertera just eps till en mängd format!

http://www.processtext.com/abceps.html

Ser ut att vara ett användbart verktyg. Men hur kunde de missa att inkludera pdf som exportformat? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att vara ett användbart verktyg. Men hur kunde de missa att inkludera pdf som exportformat? :unsure:

Jo den fungerar bra... pdf är inget jag behöver. Mitt problem är att vissa uppdragsgivare envisas med att skicka sina logos i gigantiskt eps-format, när allt jag behöver, är en liten bild för webpublicering! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den fungerar bra... pdf är inget jag behöver. Mitt problem är att vissa uppdragsgivare envisas med att skicka sina logos i gigantiskt eps-format, när allt jag behöver, är en liten bild för webpublicering! :(

Aha, ja det gäller att välja rätt format för det aktuella sammanhanget, men får man en vektor-eps, kan man konvertera till vad som helst, och till vilken storlek som helst. eps är ju sedan länge standardformat för logotyper och annan vektorgrafik, men nu har pdf (som är kompaktare) så smått börjat ersätta det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men den funka inte på den aktuella filen i alla fall! :unsure:

Hm, jag testade eps > pdf, med gott resultat. Kan du bifoga eps-filen, så kan jag ta en titt på den, och konvertera till önskat format (om det inte är något fel på den).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag testade eps > pdf, med gott resultat. Kan du bifoga eps-filen, så kan jag ta en titt på den, och konvertera till önskat format (om det inte är något fel på den).

Jag konverterade filen redan i går, med det programmet jag länkade till! Det funkade fint! Kan inte bifoga en så stor fil här (3MB). Jag blev mest nyfiken och ville testa den här webtjänsten!

Jag försökte få ut både .png och .jpg från min .eps... men det ville tjänsten alltså inte vara med om! Kan ju vara att filen är för stor, för det funkade fint med an annan mindre .eps jag hade liggande (257kB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag konverterade filen redan i går, med det programmet jag länkade till! Det funkade fint! Kan inte bifoga en så stor fil här (3MB). Jag blev mest nyfiken och ville testa den här webtjänsten!

Jag försökte få ut både .png och .jpg från min .eps... men det ville tjänsten alltså inte vara med om! Kan ju vara att filen är för stor, för det funkade fint med an annan mindre .eps jag hade liggande (257kB).

Din misstanke stämmer:

Make sure your file is not password protected and the file size does not exceed 1Mb.

Din eps innehåller nog inte bara vektorgrafik, utan även rastergrafik (pixlar) och/eller en stor visningsbild, som en del gamla layoutprogram (som PageMaker) behöver, då de inte kan tolka och visa PostScript.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Oj, missade att version 2.0 släpptes 2009-07-09!

List of Version 2.00 changes

1 Added "All to RMVB"

2 Added "Audio Joiner"

3 Added "AviSynth" to support AVS script and SSA effect.

4 Fixed bugs of missing MP3,WMA tag info.

5 Fixed bugs of MOV convertion.

6 Fixed problem of selecting MKV audio stream.

7 Added new 2 language files.

8 Fixed error H264 level of IPod,Zune Mobile Device.

http://www.formatoz.com/index.html

Versionshistorik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Sen igen :rolleyes:

FormatFactory 2.10 (2009-08-18)

1 Added "All to Custom"

2 Added "Watermark", support png,bmp,jpg

3 Added "Mux"

4 Added "Video Crop"

5 Fixed AV sync of some wmv files.

6 Fixed problem of ffdshow filter installation

http://www.formatoz.com/index.html

Versionshistorik

Jag tyckte 1.70 var bra men 2.10 är ju snäppet bättre faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nä men det finns andra gratislösningar.

Kombinationen XnView och Ghostscript kan öppna pdf och eps, som sedan kan sparas i valfritt format. ;) Ser dock ingen möjlighet att ändra storleken vid öppnande. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nä men det finns andra gratislösningar.

Kombinationen XnView och Ghostscript kan öppna pdf och eps, som sedan kan sparas i valfritt format. ;) Ser dock ingen möjlighet att ändra storleken vid öppnande. :unsure:

Jo, jag vet... råkade bara behöva en dylik extraheringslösning just när jag såg ditt inlägg! ;) Hitta dock en annan smidig sak... enda konstigheten var att den sparade bilderna en nivå under angiven plats!

http://www.somepdf.com/some-pdf-image-extract.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 månader senare...
  • 3 månader senare...

Format Factory 2.45 (2010-07-15)

1 Fix a problem that AVC MP4 can't be played correctly in version 2.40

2 Added the option whether install FormatFactory inside codecs to system.

Format Factory 2.40 (2010-07-01)

1 Fix the problem of Apple's MP4 time is twice as long as the original.

2 Improve the configuration of "All to Picture",now it can be saved as "All to Custom".

3 Added several profiles of some latest devices.

4 Fix a bug that fail to clip video when adding watermark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...