Gå till innehåll

Google Chrome, ny webbläsare från Google


plun

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Och de e ingen ide' att nån försöker övertyga mig om att använda den.  ;)

Nja, inte mig heller.

den får som sagt i så fall gå om IE eller FF innan jag ens ska skräpa ner datorn med ännu en webbläsare. Tillägg och sånt har jag inte heller något behov av.

Trodde inte jag heller, tills jag testade några. ;)

Man vet aldrig vad man missar, innan man provat. :)

Och nej, jag tänker inte heller köra Googles webbläsare förrän jag får samma möjligheter som i en viss annan webbläsare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Fast finns det inga behov så finns heller inga som helst anledningar för mig att skräpa ner datorn med ytterligare en webbläsare. Eller med diverse tillägg.  IE och FF klarar jag mig utmärkt bra med det jag behöver en webbläsare till.

En del tillägg har testat på FF tidigare men avinstallerades lika snabbt som de lades till. Inget behov alls av div tillägg alltså, även om vissa kan vara "häftiga", "roliga",  "bra och ha" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Fast finns det inga behov så finns heller inga som helst anledningar för mig att skräpa ner datorn med ytterligare en webbläsare. Eller med diverse tillägg.  IE och FF klarar jag mig utmärkt bra med det jag behöver en webbläsare till.

En del tillägg har testat på FF tidigare men avinstallerades lika snabbt som de lades till. Inget behov alls av div tillägg alltså, även om vissa kan vara "häftiga", "roliga",  "bra och ha" osv.

Det beror alltid på vad man använder. Själv använder jag rätt många tillägg som jag inte skulle klara mig utan en dag faktiskt. Som Adblock Plus, Linky, Webmail Notifier, Advanced Dork, Greasemonkey, etc etc.

Det beror nog på hur avancerad användare man är. :)

Det är mycket sällan som jag bara använder browsern för att enbart titta på Webbsidor. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast finns det inga behov så finns heller inga som helst anledningar för mig att skräpa ner datorn med ytterligare en webbläsare. Eller med diverse tillägg.  IE och FF klarar jag mig utmärkt bra med det jag behöver en webbläsare till.

En del tillägg har testat på FF tidigare men avinstallerades lika snabbt som de lades till. Inget behov alls av div tillägg alltså, även om vissa kan vara "häftiga", "roliga",  "bra och ha" osv.

De e de som e bra med Foxen. Att man kan välja precis som man vill ha de.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Fast finns det inga behov så finns heller inga som helst anledningar för mig att skräpa ner datorn med ytterligare en webbläsare. Eller med diverse tillägg.  IE och FF klarar jag mig utmärkt bra med det jag behöver en webbläsare till.

En del tillägg har testat på FF tidigare men avinstallerades lika snabbt som de lades till. Inget behov alls av div tillägg alltså, även om vissa kan vara "häftiga", "roliga",  "bra och ha" osv.

De e de som e bra med Foxen. Att man kan välja precis som man vill ha de.  ;)

Där satt den. Precis, alla kan få "sin webbläsare" med Firefox. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast finns det inga behov så finns heller inga som helst anledningar för mig att skräpa ner datorn med ytterligare en webbläsare. Eller med diverse tillägg.  IE och FF klarar jag mig utmärkt bra med det jag behöver en webbläsare till.

En del tillägg har testat på FF tidigare men avinstallerades lika snabbt som de lades till. Inget behov alls av div tillägg alltså, även om vissa kan vara "häftiga", "roliga",  "bra och ha" osv.

De e de som e bra med Foxen. Att man kan välja precis som man vill ha de.  ;)

Bra att du är införstådd med det..om det är det du försäker säga ;) Hade jag inte haft den möjligheten, det vill säga med avinstallera så hade jag förmodligen aldrig installerat.

Fast det är klart då hade det förmodligen blivit en format C: rakt av istället  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

jag tänker inte heller köra Googles webbläsare förrän jag får samma möjligheter som i en viss annan webbläsare. :)

Vilken webbläsare kan det vara ?

;)

Den var godkänd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade chrome men tyckte inte om sökningen från adressfältet eftersom jag gillar att kunna komma åt mina vanligaste sidor därifrån nåväl tänkte att jag skulle prova nya firefox som det har varit så mycket snack om men till min förskräckelse så hade även denna läsare blivit utrustad med sökning från adressfältet så nu undrar jag om det finns någon inställning så att man kan bli av med detta otyg eller är det IE som gäller

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men pdf-dokument visas inte i Chrome, utan laddas ned. >:(

Detta löste jag genom att kopiera nppdf32.dll till Application DataGoogleChromeApplicationPlugins. :)

Dock med uppenbara prestanda- och stabilitetsproblem vid öppnande av pdf. Tillägget upphör att fungera, som det uttrycks. :( Fler som har upplevt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade chrome men tyckte inte om sökningen från adressfältet eftersom jag gillar att kunna komma åt mina vanligaste sidor därifrån

tub

Är mer eller mindre beronde av just det där och andvänder det nästan dagligen, historiken som sparas i adressfältet om man skrivit i adresser manuellt om jag förstår dig rätt. Viktigt som satan det där i mitt arbete för åtkomst av adresser så snabbt och smidigt som möjligt.

Chrome kanske har inställningar för det vet ej. Såg nån skärmdump tidigare att den istället vill "föreslår egna adresser". Men som sagt så kanske finns där inställningar. För de med Chrome installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Vem orkar hålla på så?  :o

Ta hem Firefox och tillägget Speed Dial, sen blir surfning något helt annat kan jag lova. ;)

För blixtsnabb PDF läsning finns det inget som ens kommer i närheten av Foxit. Tar ingen kraft, slöar aldrig hur jobbiga dokument du än läser. Tar 1 sek att starta. (20 gånger så liten som adobes skräpläsare)

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just det stim det var den manicken jag menade (finns det något namn?) tittade också på skärmdumparna från IE8 även där verkade det vara sökning från adressfältet fy fläkt

DX eftersom du är en skrivglad person kanske du kan utveckla speed dial om det kan vara ett vettigt alternativ till adressfältet kan tillägga att jag i motsats till dig föredrar jag att använda musen så mycket som möjligt

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Speed Dial är ett väldigt behändigt tillägg som gör att du kan nå dina sajter med ett enkelt tryck istället för att fälla ned någon bokmärkesmeny.

Till skillnad från den som finns i Opera så kan du ha hur många "dials" som helst i Speed Dial.

Du kan även bestämma själv vilka tangentbordtryck du vill ha.

Till exempel.

Alt+1 - Google

Alt+2 - Allt om XP

Alt+3 - Ubuntu Sverige

Alt+4 - Aftonbladet

Du kan ha hur många som helst och nå dina sajter hur snabbt som helst med ett enda tryck. Otroligt bekvämt sätt att slippa skriva nåt eller att behöva använda musen för att fälla ned en meny.

Så fort du har en sajt du vill "bokmärka" så väljer du "add to speed dial". Sen når du sajten snabbt och enkelt. Jag garanterar, att när du provat det under 2 dagar så kommer du aldrig surfa på annat sätt sen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För blixtsnabb PDF läsning finns det inget som ens kommer i närheten av Foxit. Tar ingen kraft, slöar aldrig hur jobbiga dokument du än läser. Tar 1 sek att starta. (20 gånger så liten som adobes skräpläsare)

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Problemet uppstår ej i IE7, utan endast i Chrome, så det är inget problem med Acrobat (eller Reader i en annan dator jag testade; båda av version 9) i sig.

(Att tala om skräpläsare finner jag helt obefogat.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just det stim det var den manicken jag menade (finns det något namn?) tittade också på skärmdumparna från IE8 även där verkade det vara sökning från adressfältet fy fläkt

Namnet eller instälningen för det är nog bara komplettera automatiskt, som du hittar under verktyg >internetalternativ > och fliken Innehåll.

Angående IE8 kommer säkert komplettera automatiskt att finnas kvar. Hoppas verkligen det i alla fall.. Komplettera automatiskt är också för diverse formulär, för skippa att behöva mata in samma saker varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
aha då är det nog ingenting för mig dels skall man använda tangentbordet OCH dessutom skall man komma ihåg vilken kombination som är vilken (inte för att jag har dåligt minne. men!)

teflontub

Syns i Speed Dial (på skärmen). ;)

Testa får du se, bra mycket smidigare än du är van vid. :)

Så ge det en chans och jämför med hur du jobbar nu. Jag tror att du kommer bli positivt överraskad när du testat. ;)

(har låtit 5 bekanta testat som kör speed dial för jämnan nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast finns det inga behov så finns heller inga som helst anledningar för mig att skräpa ner datorn med ytterligare en webbläsare. Eller med diverse tillägg.  IE och FF klarar jag mig utmärkt bra med det jag behöver en webbläsare till.

En del tillägg har testat på FF tidigare men avinstallerades lika snabbt som de lades till. Inget behov alls av div tillägg alltså, även om vissa kan vara "häftiga", "roliga",  "bra och ha" osv.

Du måste ju köra lite så det byggs upp historik...

I foxen  > lilla pilen bredvid URL fältet  eller Historik > Visa all historik eller Ctrl-Shift-H

I chromen  >  + tabben eller  Omniboxen dvs chromens kombinerade url/sökfält, en eller två bokstäver räcker oftast så ploppar det upp det man vill ha.

Längst ner all historik  eller Ctrl-H  så får man direkt upp all historik.

Chromen är klart bekväm.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men pdf-dokument visas inte i Chrome, utan laddas ned. >:(

Detta löste jag genom att kopiera nppdf32.dll till Application DataGoogleChromeApplicationPlugins. :)

Dock med uppenbara prestanda- och stabilitetsproblem vid öppnande av pdf. Tillägget upphör att fungera, som det uttrycks. :( Fler som har upplevt det?

Jag testade med ett par pdf filer från Skatteverket och de funkar

http://www.skatteverket.se/4.dfe345a107ebc...f800015341.html

Adobe 8.1.2 installerat.  ser inga minnestrubbel heller  (about:memory).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...