Gå till innehåll

Snabba upp Vista - registernyckel saknas i mitt system - vad göra?


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Fick bland annat följande tips angående att snabba upp Vista:

(2, Starta Regedit via kör i startmenyn. Klicka på HKEY_CURRENT_USER, Control Panel och sedan Desktop. Dubbelklicka på HungAppTimeout och ändra värdet till 1 000. Dubbelklicka sedan på WaitToKillAppTimeout och ändra värdet till 2 000. Program som krånglar kommer att avslutas snabbare.)

MEN: Problemet är att de två man skall dubbelklicka på inte finns hos mig (jag kan i varje fall inte hitta dem). Vad tusan kan detta bero på?

Jag kör 32-bitars Vista Home Basic.

(Jag kan posta alla fyra tipsen här om det är någon som vill ha dem...)

EDIT: Tyvärr vet jag inte hur man skapar detta själv - berätta gärna.

Hälsningar

ZenTao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Stenis säger,... HungAppTimeout kan du skapa och justera efter behov. WaitToKillAppTimeout är däremot inte lika bra att ändra, eftersom många program kan ta skada av att tvångsstängas fortare än avsett. Jag rekommenderar att du lämnar det värdet åt Windows default!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Fick bland annat följande tips angående att snabba upp Vista:

(2, Starta Regedit via kör i startmenyn. Klicka på HKEY_CURRENT_USER, Control Panel och sedan Desktop. Dubbelklicka på HungAppTimeout och ändra värdet till 1 000. Dubbelklicka sedan på WaitToKillAppTimeout och ändra värdet till 2 000. Program som krånglar kommer att avslutas snabbare.)

MEN: Problemet är att de två man skall dubbelklicka på inte finns hos mig (jag kan i varje fall inte hitta dem). Vad tusan kan detta bero på?

Jag kör 32-bitars Vista Home Basic.

(Jag kan posta alla fyra tipsen här om det är någon som vill ha dem...)

Hälsningar

ZenTao

Hmmm konstigt. Jag har också Vista Home Basic 32bit.

Men hos mig fanns de i registret vid "HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Desktop" och sedan ligger de i högra rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med ultimate och gjorde en sökning i registret efter dessa.

Finns i registret WaitToKillAppTimeout

Finns ej i registret HungAppTimeout

Som standard verkar inte just HungAppTimeout finnas i registret . Jag har den i alla fall inte, bara WaitToKillAppTimeout

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...