Gå till innehåll

Windows 7 = Windows Cloud!?


kinget

Recommended Posts

Misstänker att windows 7 kommer att heta just Windows Seven... de har tidigare haft det officiella namnet klart innan det nått beta-stadiet.

Det är helt riktigt! Men med tanke på att Microsoft inte släppt första betaversionen ännu så kommer det nog en namnannonsering strax innan, precis som namnet Vista offentliggjordes några dagar innan första betaversionen av Vista släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Till skillnad från Microsofts tidigare operativsystem innebär cloud computing, datormoln, att operativsystemet ser ut som vanligt på datorskärmen men att det körs från internet och därför inte behöver installeras på datorn."

http://www.metro.se/se/article/2008/10/03/...30-68/index.xml

Om jag fattat detta rätt så betyder detta att operativsystemet ska köras via internet och inte behöver installeras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Till skillnad från Microsofts tidigare operativsystem innebär cloud computing, datormoln, att operativsystemet ser ut som vanligt på datorskärmen men att det körs från internet och därför inte behöver installeras på datorn."

http://www.metro.se/se/article/2008/10/03/...30-68/index.xml

Om jag fattat detta rätt så betyder detta att operativsystemet ska köras via internet och inte behöver installeras?

Det hoppas jag verkligen inte.

Vad gäller namn tycker jag "Windows Vienna" låter bäst. Professionellt istället för "Windows Cloud"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle väl tro att det är tänkt för miljöer där man efnast ha "tunna klienter" och alla beräkningar och lagring utförs i ett datacenter.

Vilket knappast är "pasande" för ett konsument OS, uan mera för en företgagsmiljö.

Funktionen är ju inte ny egentligen fanns ju redan i NT4 terminal server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen tror INTE att Windows 7 är Windows Cloud. Cloud verkar bara vara en "tunn" klient. Fast det är klart att man i framtiden kör allt via internet men dit är det en bra bit. Man måste nog ha lite installerat på datorn (endel måste ha drivrutiner till sitt nätverkskort för att nå internet) fast dock inte hela Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen tror INTE att Windows 7 är Windows Cloud. Cloud verkar bara vara en "tunn" klient. Fast det är klart att man i framtiden kör allt via internet men dit är det en bra bit. Man måste nog ha lite installerat på datorn (endel måste ha drivrutiner till sitt nätverkskort för att nå internet) fast dock inte hela Windows.

Jag tror inte det kommer bli verklighet, med köra OS via nätet. Som nämndes måste filer ändå installeras. Frågor som utrymme, säkerhet, integritet osv gör säkert att det blir problem. Office kanske är möjligt men fortfarande då är frågor som utrymme, säkerhet, integritet osv viktig faktor för popularitet bland användare och för MS vinster.

Sedan finns mängd datorer stående som kör Windows utan att sniffat på Internet, de körs utan att använda sig av nätet. Har till exempel 2 datorer en med XP o en med 2000 som för det mesta bara står. Några spel, program är installerade på dom bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...