swag Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 hej är det någon speciel lasserskrivare man ska ha för att skriva ut på bägge sidor .eller är det något program jag har en brother 1450 laser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Jag brukar vända på papperet. : Det finns säkert laserskrivare som klarar av att skriva ut på bägge sidor, men de låter fruktansvärt dyra i mina öron, och finns nog bara på tryckerier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Här finns en bruksanvisning! http://welcome.solutions.brother.com/BSC/p.../ZLe_UG_swe.pdf ...Det brukar bara vara större kontorsmaskiner som vänder på pappret själv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Det krävs en pappersvändare i skrivaren för att få dubbelsidig utskrift. Till exempel så har min HP 970CXi har ett tillbehör på baksidan som utför denna pappersvändning. Se sidan 1-28 i din bruksanvisning om "Manuell Duplex utskrift från papperskassetten": http://pub.brother.com/pub/com/printer1400doc/ZLe_UG_swe.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Jag vänder manuellt också. Fungerar flesta gånger men jobbigt om det är mycket som ska skrivas ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Jag vänder manuellt också. Fungerar flesta gånger men jobbigt om det är mycket som ska skrivas ut. Med ett par enkla utskriftsinställningar, innan man trycker på print, så behöver man bara vända en gång.... även om det är många ark! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Ja kanske, är inte så insatt i sånt Tack för det, ska jag tänka på nästa gång det blir aktuellt o skriva ut många ark. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Nu ser det lite olika ut, beroende på vilken skrivare man har, men om man trycker på "Inställningar" innan man printar så brukar det finnas möjligheter att ställa in utskrift av jämna sidor, och omvänd ordning.... sen vänder man på hela bunten och kör udda sidor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Det blir ju dyrare. Men skulle inte HP 2605dn kunna passa. Annars finns det bläck. Canons Pixma skriver ut på bägge sidorna helt automatiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts