Gå till innehåll

[LÖST] Problem med att flytta över filer till externa hårddisk!


Recommended Posts

Håller på att tömma min dator lite, men då jag ska flytta över en större fil som är ca 3-4 gb så tar de stopp.. Det dycker upp ett felmedelande där vars de står "Det går inte att kopiera *filens namn*. Det finns inte tillräckligt med ledigt diskutrymme. Ta bort en eller flera filer för att frigöra diskutrymme och försök igen." Detta är trots att jag har mer än 400 gb ledigt i den externa hårddisken och minst 10 gb i datorns hårddisk.. Någon som kan hjälpa? Har en XP om ni undrar..

MVH Ante

LÖST!! Löstes med hjälp av programet med Total Commander ;D

Hade fel.. De gick men när den nästan kom de upp om att den var full :( sorry om jag hade brottomt men behöver forfarande hjälp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

få inte de å fungera  :( när jag kör de i CMD så får jag "Ange aktuell volymetikett för enhet L:" jag ha testat med alla slags bokstäver men får bara "Du har angett en felaktig volymetikett för denna enhet."

Den externa hårddisken ha volymetikett L:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

få inte de å fungera  :( när jag kör de i CMD så får jag "Ange aktuell volymetikett för enhet L:" jag ha testat med alla slags bokstäver men får bara "Du har angett en felaktig volymetikett för denna enhet."

Den externa hårddisken ha volymetikett L:

Men du har väl ett namn på den... "Backup" t.ex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att konvertera går du till Start > Kör och skriver "convert C: /fs:ntfs" (utan citationstecknen) och sedan OK. Konverteringen kommer nu att utföras nästa gång du startar om datorn.

Var det så du gjorde (men L: istället för C:)?

Om du inte får det att fungera… Har du möjlighet att kopiera det som eventuellt finns på disken i fråga till en annan enhet? I så fall kan du sedan formatera disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får väl nöja mej så som de är nu.. har inte lika mycke utrymme i hårddisken som de finns inne i externa hårddisken såå xD men ska fixa de när jag får tillgång till mer utrymme i någon annan hårddisk.. tack iaf ti alla som försökte hjälpa :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...