Grooge Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Skall installera programvara från en cd till en windowsmobile, när jag stoppar i cd`n får jag en popup som säger att flash player måste installeras först, Flash är redan installerad och ominstallerad ett antal gånger med samma resultat hela tiden. Kan det möjligen vara så att microsoft silverlight hindrar flash att fungera som det skall? Quote
waxinator Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Kan det vara med CD'n som med vissa medialänkar på Internet... att man måste köra IE7 och dessutom låta IE7 vara standardläsaren !? Får du samma problem med nedladdat uppdateringsprogram ? http://www.sonyericsson.com/cws/download/1...up-2.8.5.12.exe Quote
Grooge Posted November 12, 2008 Author Posted November 12, 2008 Hur hanterar jag det tabort IE8 och installera IE7 iställett ? Nedladdningar från nätet är problemfria ! Quote
lbl Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Har du IE8 så är det antagligen det som är problemet eftersom IE8 implementerat en massa tekniker som inte Mobile känner igen. Avinstallera IE8 från Kontrollpanelen. /LbL! Quote
Venoms Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 Jag hade samma problem när jag skulle installera "update service" till min p1i. För att lösa mitt problem gjorde jag som följer... Avinstallera all flash från datorn, både från FF och IE, ställ in så att IE är standard webläsare. Installera flash för IE. Installera din felande programvara... Hoppas att allt funkar nu... Quote
Grooge Posted November 16, 2008 Author Posted November 16, 2008 Att installera via nätet gick problemfritt med IE8 och därmed lät jag saken bero, tackar för ideer odyl. Quote
Recommended Posts