Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag startar Firefox så funkar den fint. Jag kan gå in på inställningarna och söka efter uppdateringar. Men sedan när jag söker i fältet där uppe eller klickar på ett bokmärke så hänger hela sig. Det kommer inte fram någon text "Svarar inte" utan den bara fryser. Då klickar jag på krysset och den stängs, men processen körs fortfarande. Hur ska jag köra? Jag kan döda processen och sedan starta Firefox igen, men samma sak händer igen...  :'(

Posted

Det finns någon annan som kan svara på din fråga om detta. Men jag kör Firefox 3.0.4 fast då i XP och jag har inte detta problem som du har. Hoppas att det löser sig.

//DAson

Posted

Jag tog backup på allt, tillägg, inställningar, bokmärken, allt. Sedan laddade jag ned 3.0.3 och nu ser webbläsaren ut som innan uppdateringen. Konstigt bara att inte 3.0.4 fungerade för mig  ::)

Posted

Spara bokmärkena. < Avinstallera foxen med lägg till och ta bort program. < Släng mappen C:Documents and SettingsDitt användarnamnApplication DataMozilla < Släng även mappen C:ProgramMozilla Firefox om den finns kvar. Sen är de bara att hämta en ny Firefox.  ;)

Posted
Har du testat att göra en ren installation av 3.0.4, eller bara kört den uppdaterad från en tidigare version?

Jag har bara testat med uppdaterad version. menar du att det kan göra skillnad? Det är ju samma filer som hämtas? 

Posted

Har du testat att göra en ren installation av 3.0.4, eller bara kört den uppdaterad från en tidigare version?

Jag har bara testat med uppdaterad version. menar du att det kan göra skillnad? Det är ju samma filer som hämtas? 

Värt ett försök, tycker jag. ;) Något kan ha gått snett vid uppdateringen.

Posted

Jag har också noterat kortare hängningar i Firefox 3.0.4

Jag ser ingen ökad CPU-aktivitet men sidan vägrar skrolla via mushjulet.

Det släpper dock efter några (5) sekunder.

I min nya Windows 7! kör jag också Firefox 3.0.4 men här utan problem.

Enda skillnaden är att i 7!'an installerade jag nytt och i Vista uppgraderade jag Firefox.

Jag rekommenderar att försöka Landsfiskalens råd att avinstallera och rensa bort Firefox foldrarna

och sedan installera nytt.

Posted

Det enda problem jag haft efter uppgradering till Firefox 3.0.4 är att jag

inte kommer in på Gmail. Inträffade direkt efter uppgradering.

Inga övriga förändringar gjorda på min/våra datorer.

Gmail fungerar däremot med IE7.

Det enda jag kommer på är att det måste ha något samband med uppgraderingen

till 3.0.4. question?