Gå till innehåll

USB eller PCI-kort?


CGD

Recommended Posts

Njau....  beror lite på lathet o bekvämlighetsfaktorn.

Har man "tummen mitt i näven" så kan PCI lösningen var en utmaning.

USB lösningen är ju mycket bekväm och hastighetsmässigt så vid "normal" användning så

märker man det inte.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njau....  beror lite på lathet o bekvämlighetsfaktorn.

Har man "tummen mitt i näven" så kan PCI lösningen var en utmaning.

USB lösningen är ju mycket bekväm och hastighetsmässigt så vid "normal" användning så

märker man det inte.....

Håller med om att det är enklare, men så svårt är det inte med pci, och min personliga åsikt och erfarenhet är att usb-drivrutiner har en tendens att skrivas till ett område som windows använder hårdkodat... och då blir det blåskärm som resultat vilket inte har hänt en enda gång med pci.

Så därför är det fortfarande pci som "äger" över usb.

Sedan är det naturligtvis beroende på vad man ska göra och vilken typ av enhet som används.

Men i det här fallet skulle jag använda pci.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är enklare, men så svårt är det inte med pci, och min personliga åsikt och erfarenhet är att usb-drivrutiner har en tendens att skrivas till ett område som windows använder hårdkodat... och då blir det blåskärm som resultat vilket inte har hänt en enda gång med pci.

Så därför är det fortfarande pci som "äger" över usb.

Sedan är det naturligtvis beroende på vad man ska göra och vilken typ av enhet som används.

Men i det här fallet skulle jag använda pci.

Jag kör själv med en DWL-140 och en till fördel är att det är enkelt att flytta det trådlösa, aldrig några trubbel med USB.

Kör just nu min Jukebox-server via USB...  för lat att dra en riktig sladd till vinden  ;)  Funkar utmärkt.

Sen det vanliga att kolla senaste drivare....  det som följer med är oftast skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att det blir PCI. Sätta in det kan ju inte vara svårare/lättare än det brukar vara att sätta in PCI kort.

Läste på Naturguiden inlägg om den D-Link DWL-G510 som han köpt. Kan den vara ett alternativ till DWA-547. Den kostar mindre. Eller kan det finnas fler fördelar än fart med D-Link DWA-547?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...