Gå till innehåll

Hjälp med att välja antivirus [LÖST]


Recommended Posts

*********************************************

2009-01-08:

Tråden är nu låst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Min prenumeration på Noton internet Security går snart ut och jag står mellan ett val:

1. Ta PC För Allas antivirus F-Secure (jag är helårsprenumerant och får det gratis): http://www.pfatjanster.idg.se/erbjudande.asp

2. Ta Telias F-Secure (vilket jag får gratis via bredbandet):

http://www.telia.se/privat/kundservice/sup...pportsakersurf/

Har någon testat dessa?

Edit: Vilka versioner av F-Secure får jag med de båda?

Man kan tänka att det är samma sak, men jag har hört att PC för Allas version är en sorts deluxe version och att Telias är nedbantad. (Föräldrakontroll behöver jag dock inte.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testade att ladda ned från PC För Alla stod det att installationsfilen hette 7.0* tror jag. Är inte det 2007 då? Eller det är det du menar? Men i så fall är väll Telias 2008. Det uppdaterades ju nyss...  question?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testade att ladda ned från PC För Alla stod det att installationsfilen hette 7.0* tror jag. Är inte det 2007 då? Eller det är det du menar? Men i så fall är väll Telias 2008. Det uppdaterades ju nyss...  question?

Jo det stämmer.... då är PC för Alla ännu ett år sämmre! Telia har precis uppgraderat till version 8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-Secure är iofs. ett bra paket, men väldigt resurskrävande. Det kan jag säga av egen erfarenhet. Jag har kört det i många år, men datorn blev som ny när jag skippade F-Secure och installerade Comode firewall och avast! 4.8 antivirus. Nu kör jag Comodo Internet Security som är både antivirus och brandvägg. Ett paket som inte kräver mycket resurser.

Okej, det här var egentligen inte svar på din fråga, men ett tips!  ;)

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-Secure är iofs. ett bra paket, men väldigt resurskrävande. Det kan jag säga av egen erfarenhet. Jag har kört det i många år, men datorn blev som ny när jag skippade F-Secure och installerade Comode firewall och avast! 4.8 antivirus. Nu kör jag Comodo Internet Security som är både antivirus och brandvägg. Ett paket som inte kräver mycket resurser.

Okej, det här var egentligen inte svar på din fråga, men ett tips!  ;)

LionKing

Version 8 är betydligt mindre resurskrävande än tidigare... enbart sagt som en upplysning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...