Gå till innehåll

Provade DriverMax


Recommended Posts

Hej allihopa  :)    Undrar om någon vet hur DriverMax kan hitta nyare Drivrutiner än vad som finns

på min Laptops tillverkares hemsida.  I mitt fall ACERS.

Var får DriverMax tag i dessa drivrutiner question? question?

Hoppas någon vet?

MvH Nybörjare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dator består av div. komponenter från olika tillverkare... Acer är i stort sett bara ett "monteringsföretag" som plockar ihop dessa komponenter till en fungerande enhet! Dom olika komponenttillverkarna kan ha nyare drivrutiner än Acer har på sin hemsida! Det är dessa drivrutiner DriverMax hittar!

Nu betyder inte det att du absolut måste ha dessa drivrutiner... din datortillverkare har troligen av en eller annan orsak, ansett att dom inte tillför datorn något direkt positivt! Man får inte glömma bort att innovative Solutions, som har utvecklat DriverMax, är ett kommersiellt företag som försöker tjäna pengar! Med programmet DriverMax, spelar man på människors okunnskap och osäkerhet, genom att skapa en sorts övertro på innovative Solutions´s produkter. Det är alltså inte mycket mer än ett marknadsföringstrick.... något egentligt behov av ett program som DriverMax, existerar inte!

Edit:

DriverMax kan t.o.m vara till skada... genom att folk laddar ner och använder andra drivrutiner än dom av datortillverkaren rekommenderade. Detta kan säkerligen sätta alla garantier ur spel, vid ett eventuellt fel på datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack e-son,,,,,,,för ett mycket bra svar :) :)

har inte tagit hem några drivisar  från DMax.

kollade mest hur det funkade,,,,,,skulle aldrig betala för att få drivisar.

MvH  Nybörjare

Se där!... jag visste inte ens att dom tog betalt för nedladdningarna... då börjar det ju nästan likna bedrägeri!    >:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja pojkar nu har ni nog lite fel här

har själv använt dreivermax en del och aldrig betalat en krona

och om man som jag håller på med en del gamla datorer så kan det vara nästintill omöjligt att hitta drivrutiner eftersom en del grejer inte supportas längre eller så har tillverkaren upphört att existera

då är drivermax suveränt hittar väldigt mycket udda grejer

men som med allt annat skall man ju använda det man har fått innanför pannbenet och tänka själv

har man en modern dator som supportas så finns ju inget behov att söka andra drivrutiner

såvida inte man har problem

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja pojkar nu har ni nog lite fel här

har själv använt dreivermax en del och aldrig betalat en krona

och om man som jag håller på med en del gamla datorer så kan det vara nästintill omöjligt att hitta drivrutiner eftersom en del grejer inte supportas längre eller så har tillverkaren upphört att existera

då är drivermax suveränt hittar väldigt mycket udda grejer

men som med allt annat skall man ju använda det man har fått innanför pannbenet och tänka själv

har man en modern dator som supportas så finns ju inget behov att söka andra drivrutiner

såvida inte man har problem

tub

Nu var det ju väldigt länge sedan jag var pojk...  men bortsett från det, så försvinner ju inte drivrutinerna för att supporten upphör på en maskin! Finns massor av siter att hämta gamla drivare ifrån!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! för det första så kostar det inget det enda som krävs är en registrering som är gratis o för det andra så tar iallafall jag bara hem drirutiner till tex processorn ifrån AMD eftersom jag her en AMD processor,alltså inga drirutiner som inte kommer ifrån den som tillverkat det som ska uppdateras! Har bara positiva erfarenheter från DriverMax/ Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst kan man köra Driver Max och tro .......

Om man tar följande exempel.....  Dell har haft problem med massvis med burkar med nVidiagrafik.

(det här lilla problemet kommer att kosta nVidia någon miljard... :'()

Om Dell/nVidia har tur så slipper man en massa burkar som ägaren inte har en aning om något....

För de nyfikna som lägger ner några minuter på att leta sig fram till rätt DELL sida så hittar man ofta BIOS. Aha...

osv andra burkars supportsidor....  "jättesvårt".... :o

Men visst kan man sträcka sig till enbart DriverMax.

Nu brukar det sedan vara kanske 5 drivare/per burk man bör hålla koll på.... ;)      Grafik kör man ju oftast med fördel tillverkarens....ex nVidia alt AMD/ATI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också provat en del liknande program och tycker inte de är 100% tillförlitliga.

Just nu provar jag RadarSync 2009. Och det är det enda och ett av dem som rapporterat mest pålitligt tycker jag.

Dock så ger den info om vissa program där man egentligen har nyare än vad som sägs, eller att det finns en version

högre än vad som anges etc. (betalversionen är kanske bättre på detta område).

Men detta är små bestyr i jämförelse med de andra jag provat.

RadarSync lägger även alla nerladdade filer i en mapp, som man kan scanna innan man

gör sitt val att installera eller inte.

Vet inte om det var Driver Max, Uniblue... eller något annat som ställde till hela min dator.

PS! Var ytterst försiktigt med dessa typer av program.  Jämför manuellt.

Ladda först och främst hem från tillverkaren ev en hårdvara/mjukvara.

Och installera slutligen manuellt.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...