Gå till innehåll

Ännu en idiotlag


Stim

Recommended Posts

Gäst DimensionX
Jag citerar..."Lagen, som bygger på ett tvingande EU-direktiv, skulle egenligen träda i kraft 1 mars 2009" ...så äras den som äras bör, tack!  >:D

Det blev liksom droppen på allt annat negativt de lyckats att åstakomma så här långt.

FRA, IPRED.

Vad härnäst?

Läger för oliktänkande plus att man höjer snuset till 90 Kr dosan?

Eller kommer på ett fint sätt att gynna redan rika ännu mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tchong, 61 år, Norsborg, Idag 15:36

"SVERIGES REGERING LJUGER EN GÅNG TILL RAKT I ANSIKTET PÅ SINA MEDBORGARE ! EU har inte tvingat något medlemsland att skaffa såna lagar som FRA och Ipred . Sverige är på väg rakt in i ett totalitärt samhälle och detta kommer att bli ännu värre om VI INTE GÖR NÅGOT ÅT SAKEN !NU !!!"

Håller fullständigt med denna 61 åringen, tchong från Norsborg >:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag också, hoppas på regeringsbyte.

Den här totalkassa regeringen har gjort sitt, flera gånger om.

Dags för byte, innan de sabbar ännu mer.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt hur borgarna måste utmärka sig en gång under varje decenium för att sen låta Sossarna städa upp skiten...

Snart kan man inte längre uttrycka sin åsikt utan reprimander. Borgarna vill t o m begränsa våra möjligheter att demonstrera...

Funderar på att emigrera till ett varmare land... Sverige börjar bli "kallt" och då menar jag inte decembervädret.

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju lysande allmänbildning i den här tråden...

Den som startade den här processen är då förre Justitieministern Bodström inkl förra

regeringen !

Samma regering var då även med att ta EU beslutet....   ;)

Den som bemödar sig kan läsa hela förslaget här:

http://www.regeringen.se/sb/d/8586/a/91521

pdf fil

http://www.regeringen.se/content/1/c6/09/15/21/2f8c7424.pdf

Enkelt kollat i förorden......

Sen i sak så lagras redan det här men utan några krav mer än för debitering av tele samt mobil, skillnaden nu är att det blir krav på hur änge samt vad.

Alla operatörer sparar redan trafikdata för abuseärenden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju lysande allmänbildning i den här tråden...

Den som startade den här processen är då förre Justitieministern Bodström inkl förra

regeringen !

Samma regering var då även med att ta EU beslutet....   ;)

Den som bemödar sig kan läsa hela förslaget här:

http://www.regeringen.se/sb/d/8586/a/91521

pdf fil

http://www.regeringen.se/content/1/c6/09/15/21/2f8c7424.pdf

Enkelt kollat i förorden......

Sen i sak så lagras redan det här men utan några krav mer än för debitering av tele samt mobil, skillnaden nu är att det blir krav på hur änge samt vad.

Alla operatörer sparar redan trafikdata för abuseärenden....

Med risk att tråden spårar ut... men det fanns en anledning till att sossarna inte röstade igenom förslaget. Det har kommit många korkade förslag även från socialdemokratiska ministrar som ändå inte röstats igenom av en socialdemokratisk regering.

Och EU beslutet? Menar du inträdet i EU? Spelar väl ingen roll om det var högern eller vänstern som drev EU-frågan... det var en demokratisk folkomröstning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag retar mig så mycket på den här totalt värdelösa regeringen att jag ser rött bara man nämner dem.

Och det är visst fler som gör...........

Bara att se den där självgoda nollan till statsminister räcker för att förstå vilken person det rör sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju lysande allmänbildning i den här tråden...

Den som startade den här processen är då förre Justitieministern Bodström inkl förra

regeringen !

Samma regering var då även med att ta EU beslutet....   ;)

Den som bemödar sig kan läsa hela förslaget här:

http://www.regeringen.se/sb/d/8586/a/91521

pdf fil

http://www.regeringen.se/content/1/c6/09/15/21/2f8c7424.pdf

Enkelt kollat i förorden......

Sen i sak så lagras redan det här men utan några krav mer än för debitering av tele samt mobil, skillnaden nu är att det blir krav på hur änge samt vad.

Alla operatörer sparar redan trafikdata för abuseärenden....

Med risk att tråden spårar ut... men det fanns en anledning till att sossarna inte röstade igenom förslaget. Det har kommit många korkade förslag även från socialdemokratiska ministrar som ändå inte röstats igenom av en socialdemokratisk regering.

Och EU beslutet? Menar du inträdet i EU? Spelar väl ingen roll om det var högern eller vänstern som drev EU-frågan... det var en demokratisk folkomröstning.

Nej tråden var redan urspårad...  rena pöbelargumentationen.   >:D

Det handlar alltså om brottsbekämpning.... Polisen ska inte behöva gå till MS och fjäska för att få ut MSN loggar för att korkade träskallar  beter sig....

Sen de här med handen i godisskålën är en annan liten delikat fråga...   :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Du får gärna ha ditt STASI samhälle för dig själv om du vill Plun. :)

Själv slipper jag gärna att kontrolleras av pappa staten.

Jag tycker inte att jag behöver den tillsynen. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Kan jag få slippa att kontrolleras av den här värdelösa regeringen också, är jag tacksam. De har gjort sitt, tyvärr. Sen tar det väl 15 år att reparera det som de ställt till med gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna ha ditt STASI samhälle för dig själv om du vill Plun. :)

Själv slipper jag gärna att kontrolleras av pappa staten.

Jag tycker inte att jag behöver den tillsynen. ;):)

Njau jag tänker inte bli gisslan för en liten pöbel som gastar o skriker....

Inkl ett antal riktiga brottslingar som åker med i den här strömmen.

Mina "kakrecept" tål att synas..... :D   

 

(sen är det fotfarande inte fråga om att plocka husbehovsfildelare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Du får gärna ha ditt STASI samhälle för dig själv om du vill Plun. :)

Själv slipper jag gärna att kontrolleras av pappa staten.

Jag tycker inte att jag behöver den tillsynen. ;):)

Njau jag tänker inte bli gisslan för en liten pöbel som gastar o skriker....

Inkl ett antal riktiga brottslingar som åker med i den här strömmen.

Mina "kakrecept" tål att synas..... :D   

 

(sen är det fotfarande inte fråga om att plocka husbehovsfildelare)

Det är så här Plun, om några inte tycker att de klarar sig på egen hand utan vill låta någon annan sköta en tillsyn, så är detta helt okej för mig. De får gärna tycka att en lag som avlyssnar hela svenska folket är någonting som är bra.

Bara jag slipper bli avlyssnad mot min vilja. Jag anser att jag är fullt kapabel att sköta mitt eget liv, utan att staten lägger sig i.

Det handlar alltså inte om fildelning för husbehov, lika lite som det handlar om att "ta fast" någon.

Men det förstår du själv?

Riktiga brottslingar är inte så dumma att de låter sig avlyssnas. Det vore bara naivt att tro det. De flyttar sin trafik till "andra ställen" eller krypterar.

De enda, och jag upprepar ENDA som är vinnare på något sådant här, är de mäktiga mediabolagen, som får ännu mer kontroll. Pengar styr, du vet. Och det man vill avlyssna är knappast "terrorister" eller grova brottslingar, man vill "ha kontroll" på det svenska folket.

Annat är bara kassa ursäkter och stämmer inget vidare med verkligheten.

Tro mig...ingen, jag upprepar...ingen, stor brottsling är så fruktansvärt dum att denne låter sig avlyssnas i ett känt FRA land. Vanligt folk däremot, fortsätter som vanligt.

Gå inte på det där Plun, eller jobbar du inom regeringen?

Så, vem gynnar FRA och IPRED?

När...skall du förstå att det inte handlar om att "jaga stora brottslingar?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe du har så rätt DimensionX det handlar inte" jaga stora brottslingar" utan att tränga sig in i folkhemmet! Jag har ganska god insikt i hur det funkar med dom "stora grabbarna"( 5-6 olika kontantkorts abonemang där varje nummer byts med max 2 veckors intervall o datorer körs bara med mobila bredband som även datorerna byts ut varje månad) Ja brott lönar sig så dom har råd med detta :D :D Så glöm att detta har med den grova brottsbekämpningen att göra! / Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har slutat lyssna på "flummare".....    ;)

Angående den sk industrin så visst är det "grisar" och det gäller ju att INTE köpa nån "skitskiva" på Statoil för 180:- som

man ser vissa stollar gör... :D  Eller Britney Spears senaste dynga Made in Hollywood.... inkl svindyr promotion via TV.

Det är för uselt att simpla snyltare och annat flashbackflum ska sabba Internet.

http://www.idg.se/2.1085/1.178014/sa-knack...t-barn-pa-natet

Nu blir det väl en "kompromiss" som med FRA.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nej jag har slutat lyssna på "flummare".....    ;)

Angående den sk industrin så visst är det "grisar" och det gäller ju att INTE köpa nån "skitskiva" på Statoil för 180:- som

man ser vissa stollar gör... :D  Eller Britney Spears senaste dynga Made in Hollywood.... inkl svindyr promotion via TV.

Det är för uselt att simpla snyltare och annat flashbackflum ska sabba Internet.

http://www.idg.se/2.1085/1.178014/sa-knack...t-barn-pa-natet

Nu blir det väl en "kompromiss" som med FRA.... :D

Japp, industrin är stora grisar. Såna som "bara vill göra pengar", på vilket sätt som helst. Helst med riktigt stor vinst efter att ha proppat folk fulla med reklam, överallt. Såna som gnäller för minsta lilla men inte drar sig för något när det gäller att kräma folk på pengar.

Det du tar fram är ingen som helst orsak för att tvinga på alla svenskar FRA och IPRED. Sätt dit såna som mobbar istället för att anskaffa en STASI stat, där farbror staten skall övervaka alla invånare, utom de riktiga brottslingarna som är på tok för smarta för att låta sig övervakas.

Folkhemmet skall ställas under övervakning istället. Ett sånt samhälle vill varken jag eller de flesta andra ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...