Gå till innehåll

Lägga till servicepack till XP-skiva?


CGD

Recommended Posts

Min XP CD är en med SP1. Om jag vill göra en med SP3 räcker det då att lägga till sevicpack 3 eller måste jag gå via servicpack 2?

Blir jag inte av med den där klomp.exe som jag skrivit om på säkerhetsavdelningen måste jag kanske göra en ominstallation och då kan det ju vara bra att ha en uppdaterad skiva. Kanske bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Service Pack 3 innehåller alla filer från SP1 och SP2 som du behöver endast bry dig om att integrera SP3

DOCK äro det möjje intressant att läsa vad Microsoft själva anser om saken ....

"To install SP3, your computer must meet the hardware and operating system requirements listed below. In addition, your computer must at least be running Windows XP with Service Pack 1 installed.

We recommended that you have Service Pack 2 installed before installing SP3."

http://technet.microsoft.com/en-us/windows/cc164204.aspx

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett vad LBL skriver och har faktiskt följt han råd i min ominstallation. Först XP med SP1 sedan in med SP2 och sedan in med SP3. Tog inte så mycket extra tid. 30 minuter eller så. Men om jag skall göra en ny helt uppdaterad CD en XP SP3 var jag inne på att det räckte med att använda SP3. Känns tryckt att Stenis tycker så med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...