Gå till innehåll

Torrentnedladdning via Free download manager?


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Skrev tidigare om mitt problem i kategori Vista, (vilket kanske var fel dito) men tar även upp det här lite mer utvecklat.

Har precis bytt bredband (3G kontant - har ej någon router, vad jag vet) och har problem med nedladdning av filmer/tv-avsnitt i Utorrent. (I övrigt fungerar det utmärkt.)

Utorrent ger mig ett felmeddelande om att jag ej har någon öppen port dit "alla" har connection. Nedladdning går däremot ändå att göra med hyfsad fart på TankaFett (förmodligen för att de få som jag kan ta emot ändå har en hög hastighet), men PB går inte alls, utan där blir det bara en DL med typ 0,1kbps.

Jag har däremot "ordnat" en sparad och öppen port, (tror jag, genom att skriva in det i undantag i brandväggsinställningarna) - vilket förmodligen gör att det går "bra" på TankaFett. Men det fungerar bara på "små" filer som ex. 350Mb, är de större så blir hastigheten bara lägre och lägre med tiden för att sedan helt avstanna. (Kan tillägga att allt detta fungerade alldeles utmärkt med mitt tidigare bredband.)

Min fråga gäller om jag kan använda FDM för att ta hem dessa torrentfiler (filmer/tv-avsnitt). Alltså använda den och Utorrent samtidigt för att få upp farten. Eller är jag helt fel ute?

Eller är det så enkelt att de tar tid för de andra och Utorrent att känna igen min redan öppna port? Eller skall porten ifråga ha ett högre nummer än 33000. Har läst någonstans att man kan knappa in ett portnummer som är på typ 50000 eller högre och då skall det fungera.

Verkar som om jag inte är tillräckligt kunnig för att lösa detta på egen hand. Jag förstår däremot en liten del av principen med fildelning och inser att ju fler som har tillgång till "min" port desto bättre och snabbare borde det ju gå. Förstår däremot inte varför det går att utföra nedladdning (som jag beskriver ovan) på en site men inte på en annan.

Hoppas ni förstår mitt dilemma och kan hjälpa till. Kan däremot säga att jag inte har möjligheter att byta leverantör av det mobila bredbandet utan har det jag har. (Hastigheten på det är för övrigt upp till 7mbps)

Tusen tack på förhand för den hjälp jag kan få!

Hälsningar

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga gäller om jag kan använda FDM för att ta hem dessa torrentfiler (filmer/tv-avsnitt). Alltså använda den och Utorrent samtidigt för att få upp farten. Eller är jag helt fel ute?

Det fungerar icke!

Jag vet inte säkert hur det ligger till, men det kan myket väl vara så att 3 har spärrat/begränsat Torrentprotokollet, för att spara bandbredd! Prova med att slå på tvingad kryptering i uTorrent till att börja med.... det kanske hjälper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga gäller om jag kan använda FDM för att ta hem dessa torrentfiler (filmer/tv-avsnitt). Alltså använda den och Utorrent samtidigt för att få upp farten. Eller är jag helt fel ute?

App, app man FÅR INTE ladda NER..... geek!

Varför använda FDM? Torrentfilerna är så små ändå så det känns onödigt.

Ska du spara torrent-filerna så går det lika bra den vanliga vägen med t.ex IE7.

Klienten 'uTorrent' ska i regel starta per automatik när du klickar ladda ner på fettsidan.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jo, Utorrent sköter det per automatik, i vanliga fall, men kruxet är att det går alldeles för långsamt ibland och stoppar dessutom, som jag skrev.

Jag tror däremot inte att 3 begränsat bandbredden, eftersom det ju kan gå med över 500kbps på den ena sajten men, som sagt, bara med 0,1kbps på den andra.

FDM ville jag fråga om efter användningsområde eftersom den ju enligt det senaste nyhetsbrevet skall kunna gå upp till, ja, vad var det, flera hundra procent snabbare och fungera med torrentfiler (Trots att jag tidigare läste i samma nyhetsbrev att FDM inte befattar sig med torrentfiler.) Det handlar uppenbarligen om hur man ställer in det hela - vilket jag inte heller kunnat lista ut.

Skall prova det där med att tvingad kryptering, så får vi se.

Jag väljer att inte kommentera det där med fildelning eller ej.

Tack för tipsen!

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder FDM, och för mig fungerar det utmärkt att hämta torrent filer... och det med standardinstallation och standard konfigureringen.

Det man får tänka på i fdm, är att ställa in vilken typ av bredband man har så optimerar man trafiken efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Angående "Venoms" svar, så finns det ju ett flertal alternativ under alternativ/optimera nätverkstrafiken, men inget som verkar passa för mitt mobila bredband från 3G. (det som står förinställt är 56k modem/ISDN och det kan väl inte vara optimerat för mitt bredband?)

Mitt mobila bredband modem är upp till 7mbps, så jag vet inte vad jag skall välja där.

Vad göra???

Tacksam för svar.

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få det snabbast möjliga... får du ställa in den på 10/100 Lan, då får du den genomströmningshastighet som är den högsta för ditt bredband.

Om du väljer någon lägre variant, kommer fdm att strypa hastigheten för att du ska kunna surfa optimalt samtidigt.

Om du väljer 10/100 lan, kommer du ändå att kunna surfa helt ok.

Du kan även, (om du inte surfar samtidigt), tillåta all bandbredd till en speciell nerladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

(Venom) Jag har ställt in det på 10/100 Lan, men det fungerar ändå inte.

Det finns för övrigt ett stort antal inställningar man kan göra i programmet för torrent-trafik, som jag inte vet hur jag skall göra med.

Jag vill be dig/er att visa mig hur jag skall ställa in FDM.

Tusen tack på förhand.

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...