Gå till innehåll

Digitalt Signerad epost


Recommended Posts

Vad tror ni om det, eller har ni erfarenhet av detta?

Att digitalt signera eposten så att det är säkert ni som skickat den. Jag hittade av en händelse på COMODOs websida att de erbjuder ett certifikat gratis för personligt bruk, medan företag får betala $19.95...

När jag läste vidare så såg jag att de har gått samman med Microsoft® Office® Marketplace, där användarna har möjligheten att digitalt signera eposten... och det är ju bra.

En annan bra sak med detta erbjudande är att man kan, om man vill kryptera sitt meddeland lätt med en knapptryckning. Detta ska fungera på Outlook och Outlook Express.

Med tanke på FRA... så ska man nog ta en funderare på om detta är nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om det, eller har ni erfarenhet av detta?

Att digitalt signera eposten så att det är säkert ni som skickat den. Jag hittade av en händelse på COMODOs websida att de erbjuder ett certifikat gratis för personligt bruk, medan företag får betala $19.95...

När jag läste vidare så såg jag att de har gått samman med Microsoft® Office® Marketplace, där användarna har möjligheten att digitalt signera eposten... och det är ju bra.

En annan bra sak med detta erbjudande är att man kan, om man vill kryptera sitt meddeland lätt med en knapptryckning. Detta ska fungera på Outlook och Outlook Express.

Med tanke på FRA... så ska man nog ta en funderare på om detta är nödvändigt.

Jag försökte skaffa ett cert.... när jag skickade reg. började sidan laddas om, typ 2ggr/sec...    ???

Vet inte vad... men nåt fel är det!   :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om det, eller har ni erfarenhet av detta?

Jag har erfarenhet av Comodo SecureEmail i kombination med Thunderbird, och det fungerar smidigt. All e-post jag skickar signeras automatiskt. :) Om det skall krypteras eller inte väljer jag enkelt inifrån Thunderbird. Det går dock att ändra detta beteende med inställningarna i Comodo SecureEmail.

iEQmOhaJM.png

Tar jag emot ett signerat brev, visas ett kuvert med ett sigill på, och är det krypterat visas ett hänglås. Klickar jag på dessa ikoner får jag mer information, och kan titta på certifikatet.

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...