Japanmannen Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Quick Launch eller på svenska Snabbstartfältet är inte default i Windows 7, utan man får lägga till det. Sagt och gjort, men det är inte bara ikonerna som visas utan också text till dem. Hur får jag bort texten? Tar alldeles för mycket plats. Jag brukar ha ca 20 ikoner i Quick Launch, vilket är omöjligt med förklarande text. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Quick Launch eller på svenska Snabbstartfältet är inte default i Windows 7, utan man får lägga till det. Sagt och gjort, men det är inte bara ikonerna som visas utan också text till dem. Hur får jag bort texten? Tar alldeles för mycket plats. Jag brukar ha ca 20 ikoner i Quick Launch, vilket är omöjligt med förklarande text. Lås upp aktivitetsfältet och högerklicka i Quick Launch... kanske "Visa text" är förbockat? ...har inte kollat i W7, men så funkar det i Vista! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Samma i w7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Properties på Startknappen > Taskbar > "Alyways combine, hide labels"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted January 10, 2009 Author Share Posted January 10, 2009 Properties på Startknappen > Taskbar > "Alyways combine, hide labels"? Den inställningen har jag, men text visas i alla fall. Det var Show Text som var förbockat, så nu är det löst. Nu är det bara "Pin/Add to Quick Launch" som saknas vid högerklick, men det går lättare att leva med. Tack för svaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Hur lägger man till Snabbstartfältet?... har tappat pejlingen totalt på den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Hur lägger man till Snabbstartfältet?... har tappat pejlingen totalt på den! Högerklicka i Taskbaren -> Toolbars -> New Toolbar... -> Users -> Ditt konto/namn -> AppData -> Roaming -> Microsoft -> Internet Explorer. Klicka på Quick Launch så får du den dit den ska vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Högerklicka i Taskbaren -> Toolbars -> New Toolbar... -> Users -> Ditt konto/namn -> AppData -> Roaming -> Microsoft -> Internet Explorer. Klicka på Quick Launch så får du den dit den ska vara. Tack, det var inte riktigt vad jag tänkte mig, men man kanske vänjer sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts