Gå till innehåll

Quick Launch


Japanmannen

Recommended Posts

Quick Launch eller på svenska Snabbstartfältet är inte default i Windows 7, utan man får lägga till det. Sagt och gjort, men det är inte bara ikonerna som visas utan också text till dem. Hur får jag bort texten? Tar alldeles för mycket plats. Jag brukar ha ca 20 ikoner i Quick Launch, vilket är omöjligt med förklarande text.

post-591-1231582284_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quick Launch eller på svenska Snabbstartfältet är inte default i Windows 7, utan man får lägga till det. Sagt och gjort, men det är inte bara ikonerna som visas utan också text till dem. Hur får jag bort texten? Tar alldeles för mycket plats. Jag brukar ha ca 20 ikoner i Quick Launch, vilket är omöjligt med förklarande text.

post-591-1231582284_thumb.png

Lås upp aktivitetsfältet och högerklicka i Quick Launch... kanske "Visa text" är förbockat? ...har inte kollat i W7, men så funkar det i Vista! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Properties på Startknappen > Taskbar > "Alyways combine, hide labels"?

Den inställningen har jag, men text visas i alla fall.

Det var Show Text som var förbockat, så nu är det löst.

Nu är det bara "Pin/Add to Quick Launch" som saknas vid högerklick, men det går lättare att leva med.

Tack för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lägger man till Snabbstartfältet?... har tappat pejlingen totalt på den! :unsure:

Högerklicka i Taskbaren -> Toolbars -> New Toolbar... -> Users -> Ditt konto/namn -> AppData -> Roaming -> Microsoft -> Internet Explorer. Klicka på Quick Launch så får du den dit den ska vara.

post-591-1231662662_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka i Taskbaren -> Toolbars -> New Toolbar... -> Users -> Ditt konto/namn -> AppData -> Roaming -> Microsoft -> Internet Explorer. Klicka på Quick Launch så får du den dit den ska vara.

post-591-1231662662_thumb.png

Tack, det var inte riktigt vad jag tänkte mig, men man kanske vänjer sig! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...