klauzer Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Min XP hämtar nya uppdateringar varje gång datorn är igång, och det är varje dag. Varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 kanske för att den är för gammal ver? annars vet jag inte.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klauzer Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 Vad menar du med gammal version. Jag har SP3 installerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 hmm.. det kan beror oxå på att WGM (eller vad det nu heter) söker om din nyckel är vaild.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Vad får du för resultat om du går till Windows Update? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Min XP hämtar nya uppdateringar varje gång datorn är igång, och det är varje dag. Varför? Här kanske du kan få hjälp: https://support.microsoft.com/oas/default.a...amp;x=8&y=8 Förutsatt att du har ett "äkta" Windows Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Min XP hämtar nya uppdateringar varje gång datorn är igång, och det är varje dag. Varför? Laddar den ner och installerar uppdateringarna, eller står den bara och tuggar? Får du några felmeddelanden, eller talar den om att datorn är uppdaterad och kanske ber dig starta om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 -> Min XP hämtar nya uppdateringar varje gång datorn är igång, och det är varje dag. Varför? För att du har den inställd på att hämta Automatiskt ?! Och du aldrig låter den hämta allt färdigt, kanske ?! Högerklicka>DenHärDatorn>Egenskaper>Fliken Automatiska Uppdateringar, ställ in tid där, eller slå av den, och hämta själv istället (>>Start>WindowsUpdate>) när du har tid. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Jag skulle tro att det är .Net FrameWork 1.1 Update som ställer till det. Ta o kolla om det är det, o skulle det vara det så har du denna sajt till hjälp http://blogs.msdn.com/astebner/archive/200.../30/611355.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klauzer Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 Jag har inställt på AUTOMATISK UPPDATERING kl 03:00. Jag har nu ställt det på HÄMTA UPPDATERINGAR AUTOMATISKT MEN LÅT MIG SJÄLV VÄLJA. Hoppas det fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Kör windowsupdate manuellt och kolla om de finns några misslyckade uppdateringar. Och kolla vilka uppdateringar den hämtar hela tiden. Ta bort dom med lägg till och ta bort program, uppdateringar. Städa med fx CCleaner och starta om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E Hobon Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Min XP hämtar nya uppdateringar varje gång datorn är igång, och det är varje dag. Varför? jag är ny här - vill bara testa och påpeka på samma gång att jag tycker det kommer upp- dateringar mest varje vecka. Varje gång = Hvar Gang som dansken sade: Undrar jag åtminstone om det är Microsoft som sänder ut de här KB- filerna eller om det är KB eller KLGB som ligger bakom. Nån som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts