Gå till innehåll

Norton 360 v3.0 Beta


Recommended Posts

Vad händer efter man har förbrukat dem 14dagar man får? måste man installera om den eller?

Inga problem.

Efter 14 dgr med norton 360 så borde man märkt att man skall byta till "norton 2009" ;)

OM man nu gillar Norton.

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem.

Efter 14 dgr med norton 360 så borde man märkt att man skall byta till "norton 2009" ;)

OM man nu gillar Norton.

kent.

men om jag har förståt rätt så är norton 2009 mer krävande än 360 och jag får feber av sega datorer, är det sant eller är det bara struntprat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag har förståt rätt så är norton 2009 mer krävande än 360 och jag får feber av sega datorer, är det sant eller är det bara struntprat?

Dom påstår att 2009 är bättre på allt.. ta hem och testa den.. den kan du köra i 90dgr gratis.

Och nej, INGET kan väl vara segare än just Nort.360?!

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom påstår att 2009 är bättre på allt.. ta hem och testa den.. den kan du köra i 90dgr gratis.

Och nej, INGET kan väl vara segare än just Nort.360?!

kent

oj vart då? den som finns på notrons hemsida måste man köpa först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en bra ide och använda den i Windows7?

För mej krascha den webläsaren, när jag testa den i Win7, men jag hade kanske maximal otur.

Men vad fan.. du skall väl bara leka med Win7-betan (?) kör så det ryker, testa på...

Silenz sa:

"Norton NIS 2009 är det mest lättdrivna säkerhetspaketet på markanden just nu."

Sure baby.. det blir nog bra.. tron kan förflytta berg ;)

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mej krascha den webläsaren, när jag testa den i Win7, men jag hade kanske maximal otur.

Men vad fan.. du skall väl bara leka med Win7-betan (?) kör så det ryker, testa på...

Silenz sa:

"Norton NIS 2009 är det mest lättdrivna säkerhetspaketet på markanden just nu."

Sure baby.. det blir nog bra.. tron kan förflytta berg ;)

kent

ska testa det och se vad som händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mej krascha den webläsaren, när jag testa den i Win7, men jag hade kanske maximal otur.

Men vad fan.. du skall väl bara leka med Win7-betan (?) kör så det ryker, testa på...

Silenz sa:

"Norton NIS 2009 är det mest lättdrivna säkerhetspaketet på markanden just nu."

Sure baby.. det blir nog bra.. tron kan förflytta berg ;)

kent

Jag tror ingenting hehe jag läser tester! Denna prestanda test av antivirus och säkerhetsprogram missat den?

http://www.passmark.com/ftp/antivirus_09-p...testing-ed2.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ingenting hehe jag läser tester! Denna prestanda test av antivirus och säkerhetsprogram missat den?

http://www.passmark.com/ftp/antivirus_09-p...testing-ed2.pdf

Ojojoj... vilket sammanträffande att Norton fick passmark.com att släppa den pdf'en dagen före release.

Har jag inte förklarat för dej att Norton är bäst på marknadsföring? Läs; dupering.

Fundera sedan på om du sett fler lögner, konstigt nog bland stora s.k "seriösa" företag.

Granska sedan ISP'arnas annonskampanjer.. Bonniers blaskor.. ja rubbet.

Den bästa laptopen (enligt pc_fur_alle) för sex år sedan var HP, dom tog alla fem förstaplatserna.

Thinkpad som var överlägsna, var inte ens med bland dom 10 bästa. Knepigt? Kan det lukta mutor, ÄVEN DÄR?

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat Norton Internet Security 2009 och den fungerar ganska bra förutom att den har inte stängt av Windows brandväg , den är fortfarande på!dem flesta Internet Security program brukar säga till eller frågar om du vill stänga av Windows brandväg. sen känns det som om den bara godkänner allt utan att fråga mig hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj... vilket sammanträffande att Norton fick passmark.com att släppa den pdf'en dagen före release.

Har jag inte förklarat för dej att Norton är bäst på marknadsföring? Läs; dupering.

Fundera sedan på om du sett fler lögner, konstigt nog bland stora s.k "seriösa" företag.

Granska sedan ISP'arnas annonskampanjer.. Bonniers blaskor.. ja rubbet.

Den bästa laptopen (enligt pc_fur_alle) för sex år sedan var HP, dom tog alla fem förstaplatserna.

Thinkpad som var överlägsna, var inte ens med bland dom 10 bästa. Knepigt? Kan det lukta mutor, ÄVEN DÄR?

kent.

Men ta tala om för mig då vilka som är pålitliga och vilka som inte är det eftersom du tycks veta detta.

Norton är den största tillverkaren av antivirus och säkerhets mjukvara.

Sen behöver inte det betyda att dom är ärligast men jag är så nyfiken på vad du och varför bedömer vissa som säkra och osäkra när det kommer till ärlighet osv?

Sen att du gör en bigdeal av att Norton inte fungerar under Win 7 beta är ju rätt skoj jag menar har någon påstått att det ska funka under win 7 betan. Jag gillar Norton 2009 det är rappt och stabilt. Du gillar det tydligen inte. Jag försöker hålla mig

till det som går att finna på nätet ang tester mm medans du snabbt avfärdar godtyckligt vad som bör anses vara sant och inte.

Så tala också om för mig slutligen vad du anser är det bästa alternativet att ha i sin dator? och varför dom du väljer går att lita på och är trovärdiga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ta tala om för mig då vilka som är pålitliga och vilka som inte är det eftersom du tycks veta detta.

Norton är den största tillverkaren av antivirus och säkerhets mjukvara.

Sen behöver inte det betyda att dom är ärligast men jag är så nyfiken på vad du och varför bedömer vissa som säkra och osäkra när det kommer till ärlighet osv?

Sen att du gör en bigdeal av att Norton inte fungerar under Win 7 beta är ju rätt skoj jag menar har någon påstått att det ska funka under win 7 betan. Jag gillar Norton 2009 det är rappt och stabilt. Du gillar det tydligen inte. Jag försöker hålla mig

till det som går att finna på nätet ang tester mm medans du snabbt avfärdar godtyckligt vad som bör anses vara sant och inte.

Så tala också om för mig slutligen vad du anser är det bästa alternativet att ha i sin dator? och varför dom du väljer går att lita på och är trovärdiga?

Det finns ingen som kan svara på vad som är bäst.. det finns många läger, med olika bud.

Men vad "passmark" kommer fram till, lägger jag i samma låda som katten skiter.

MÅNGA har idag kommit överens om att Norton har varit skit år efter år. Hux-flux har dom avacerat från bottenskiktet till första plats - ännu en kupp?

Personligen kör jag ganska naket, ett lättdrivet virusprogg, win-brandvägg, en router.

Just nu kör jag den nya kaspersky, men jag har disblat mycket trams, och surfar efter sunt förnuft. Det klarar ni också..!!

Det finns många här som fokuserar på att skydda sej med sexton kondomer, istället för att använda datorn till nåt kreativt.

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen som kan svara på vad som är bäst.. det finns många läger, med olika bud.

Men vad "passmark" kommer fram till, lägger jag i samma låda som katten skiter.

MÅNGA har idag kommit överens om att Norton har varit skit år efter år. Hux-flux har dom avacerat från bottenskiktet till första plats - ännu en kupp?

Personligen kör jag ganska naket, ett lättdrivet virusprogg, win-brandvägg, en router.

Just nu kör jag den nya kaspersky, men jag har disblat mycket trams, och surfar efter sunt förnuft. Det klarar ni också..!!

Det finns många här som fokuserar på att skydda sej med sexton kondomer, istället för att använda datorn till nåt kreativt.

kent.

Vilka några har kommit överens om att Norton vart skit? Typ 5 på detta forum eller? Jag har änvänt Norton från 1998 och frammåt och alltid vart nöjd

förutom nåt år när jag dumt nog kört F Secure. Visst har det varit system krävande senare år men gäller och F secure Panda osv

Om du läst tester så har Norton det sista året gjort stora förändringar bla har programet blivit mycket mindre resurs krävande. Det stoppar högst antal hot om du läser

AV Comparatives (förmodligen mutade men ändå).

Har du överhuvudtaget prövat NIS2009? Under Xp eller Vista vill säga.

Sen finns det många bra andra tillverkare som Kaspersky Panda osv men i år är absolut Norton 2009 i toppen. Sen kasnke det suger nästa år vem vet.

Så är det med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Nu har jag installerat Norton Internet Security 2009 och den fungerar ganska bra förutom att den har inte stängt av Windows brandväg , den är fortfarande på!dem flesta Internet Security program brukar säga till eller frågar om du vill stänga av Windows brandväg. sen känns det som om den bara godkänner allt utan att fråga mig hehe.

Som default så fixar NIS det själv, men vill du få upp en fråga för varje program så ändrar du det i inställningarna i Brandvägg>Program-kontroll

Jag tycker att NIS 2009 är riktigt bra och snabbt om man jämför det med andra IS-paket. Jag menar en installtion på mindre än en minut samt ingen omstart...grymmt :)

360:an är ett program som har lite extra funktioner som man inte behöver. T.ex rensning av temp filer & cookies mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat Norton Internet Security 2009 och den fungerar ganska bra förutom att den har inte stängt av Windows brandväg , den är fortfarande på!dem flesta Internet Security program brukar säga till eller frågar om du vill stänga av Windows brandväg. sen känns det som om den bara godkänner allt utan att fråga mig hehe.

Slå av MS brandvägg genom kontrollpanelen.

Nortons brandvägg är helt automatiserad men som yassin skrivre kan du nog ändra detta. Är själv nöjd med att slippa bli frågad hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<cut>

men i år är absolut Norton 2009 i toppen. Sen kasnke det suger nästa år vem vet. Så är det med allt.

Visst är det så.. att det finns fem personer härinne som tröttnat på Norton (som du säger) avspeglar inte marknaden alls.

Jag blir tillsagd av flera kunder som inte ens kan "datorer": "och det där norton vill jag inte ha.. ta nåt annat.."

Ovan avspeglar inte heller marknaden.. men det är iaf högt vatten..

Appropå detta mygel - läs: ;)

"Belkin, som tillverkar hemelektronik och trådlös nätverksutrustning, har åkt fast med fingrarna i syltburken.

Med en annons på Amazons sajt Mechanical Turk försökte företaget få folk att skriva positiva recensioner om

företagets produkter och få en liten slant för besväret..."

källa: http://www.idg.se/2.1085/1.206519/belkin-m...sig-recensioner

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talar du inte om för dom då att NIS 2009 är riktigt bra eller har du alls testat det?

Mygel finns överallt såklart men man kan inte anklaga en för att mygla sen säga att det andra inte gör det om man inte VET ok.

Du har ju tom haft en tråd om hur Norton människor är jag menar nu har jag inte läst den men allvarligt hur seriöst är det?

Bara för att du inte gillar Norton kan det väl ändå vara ett bra program eller?

Har du testat Nis 2009 föutom på Win 7 beta? isåfall anser du det vara segt eller göra datorn seg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talar du inte om för dom då att NIS 2009 är riktigt bra eller har du alls testat det?

Mygel finns överallt såklart men man kan inte anklaga en för att mygla sen säga att det andra inte gör det om man inte VET ok.

Du har ju tom haft en tråd om hur Norton människor är jag menar nu har jag inte läst den men allvarligt hur seriöst är det?

Bara för att du inte gillar Norton kan det väl ändå vara ett bra program eller?

Har du testat Nis 2009 föutom på Win 7 beta? isåfall anser du det vara segt eller göra datorn seg?

Norton 2009 är riktigt lättdrivet! Jag har varit allergisk mot Norton förut pga. att det slöade ner mina burkar.

Men jag är nyfiken så jag har nog provat 80% av alla antivirus. Norton 2009 blev en positiv överraskning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talar du inte om för dom då att NIS 2009 är riktigt bra eller har du alls testat det?

Mygel finns överallt såklart men man kan inte anklaga en för att mygla sen säga att det andra inte gör det om man inte VET ok.

Du har ju tom haft en tråd om hur Norton människor är jag menar nu har jag inte läst den men allvarligt hur seriöst är det?

Bara för att du inte gillar Norton kan det väl ändå vara ett bra program eller?

Har du testat Nis 2009 föutom på Win 7 beta? isåfall anser du det vara segt eller göra datorn seg?

Norton ja.. hujedamej. Norton har gjort massa konstiga program genom åren, minns du "Norton-disk-doctor", "Norton Shield".. osv?

Fyfan vilken skit det var.. och det vimla av folk som hade det i sina burkar. Den dyngan är iaf borta idag.

Dom har alltid lyckats sälja helt värdelös programvara, som ställt till djävelskap, därför blir dom kanske straffade OM dom skulle lyckas?!

Nej, jag prova bara 2009'an på win7-betan, den kändes okej, förutom att den "skrev sönder" min webläsare.

Om det var betans eller nortons fel, vet jag inte.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att det fick fnatt i Win 7 miljö hehe.

Jo jag vet att Norton haft en massa program utöver säkerhetspaketen som bara ställt till skit.

Tycker iaf du ska kosta på dig att pröva det om du kör Vista eller Xp igen. Sen om man inte gillar hur ett program är uppbyggt får man pröva nåt annat.

Men nog har Symantec tagit ett stort kliv i rätt riktning med NIS 2009 och jag är helnöjd. Släpper dom nåt skit efter detta ska jag testa Kaspersky paket istället nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...