Gå till innehåll

Behöver en gratis FTP-klient


Gäst al6

Recommended Posts

Testade FileZilla vilken hamnade högst på Googles sök, men eftersom den var så groteskt sämst behöver jag en annan. Allt jag vill ha är en ruta med filer där man drar till/från, precis som i Utforskaren. Windows 7 beta kan ju inte ansluta till FTP-servrar så jag måste ha ett fristående program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade FileZilla vilken hamnade högst på Googles sök, men eftersom den var så groteskt sämst behöver jag en annan. Allt jag vill ha är en ruta med filer där man drar till/från, precis som i Utforskaren. Windows 7 beta kan ju inte ansluta till FTP-servrar så jag måste ha ett fristående program.

CoreFTP har jag användt några ggr... funkar bra! Finns en Pro- och en gratis Lite-version!

http://www.coreftp.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CoreFTP har jag användt några ggr... funkar bra! Finns en Pro- och en gratis Lite-version!

http://www.coreftp.com/

Har en svag aning att du använde Firefox eller kanske det inte var så men om det är så å använd FireFP: Fire FTP

Kanon och integrerar fint i läsaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han en asgammal WS_FTP95 som funkat som en klocka i tio år, och säger du att du är Student, eller hur det nu var, när du startar det första ggn, så kostar det heller ingen.

Men vad man än svarar, så finns alla funktioner med ändå.

Där är det bara att dra och slita filer hur man vill fram o tillbaka.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många svar, tack men jag klarade faktiskt mig med FileZilla. Satt och gjorde i princip hela min 100-poängskurs i databashantering idag, gick som smort :) Det verkar vara delade meningar kring FTP-klienter och jag måste säga att jag spyr galla på dom flesta. Den enda jag sett som håller måttet är den inbyggda i Windows utforskaren. Sjukt smidigt och snyggt, man behöver inte ens vara ansluten till servern för att skicka filer, man bara drar filerna på ikonen så ansluter den och skickar automatiskt. Likaså med fönstret.

Fattar inte varför alla dom här fristående program har en miljon fönster som bara är ivägen. Drag and drop äger ju allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...