Gå till innehåll

Sidorna hackar.


Superlight

Recommended Posts

Installerade drivrutinerna för mitt grafikkort men den verkar inte fungera eftersom jag upplever att sidorna hackar och det kommer streckar på skärmen fortfarande. Om jag kollar i Control Panelen så hittar jag NVIDIA Control Panel. Det verkar som att drivrutinen har inte installerats.

Har testat installera om och bytt drivrutin men det hjälpte inte.

Mitt grafikkort: GeForce 6200 256MB (181.22)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att ladda hem drivrutiner för Vista, välj en gammal driver (2006).

Extrahera drivrutinerna till en katalog på din hårddisk.

Gå till kontrollpanelen -> Hardware & Sound -> Device Manager.

Tryck plustecknet på ditt grafikkort

Högerklicka på grafikkortet välj "Properties" -> Update Driver.

Tryck: Browse My Computer for Driver Software

Viktigt: Tryck: Let Me Pick From a List

Leta dig fram till den katalogen du extraherade de äldre drivrutinerna.

Nu bör det ge sig självt...

Efter installationen, starta om datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigt: Tryck: Let Me Pick From a List

Leta dig fram till den katalogen du extraherade de äldre drivrutinerna.

Ok. Jag ska testa den länken. Där kan man ju inte leta fram katalogen, det kommer bara upp en lista.

Du menar kanske Browse for driver software your computer?

edit: det fungerade inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, du måste fortsätta att trycka bara...

Först, Browse for driver software your computer

Nästa ruta, Let me pick from a list

EDIT: Alternativt kan du köra den nerladdade filen som vanligt i admin mode, och sedan starta om, för att upptäcka att det fortfarande låter lika illa... men, nu gör du uppdateringen som ovan beskrivet med den skillnaden att du avaktiverar/disable kortet innan samt väljer alternativet "Have Disk", när du kommer så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer jag Have Disk så säger den att jag måste sätta in en diskett?

Som sagt, jag testade köra exe filen direkt och startade om datorn men exakt samma problem.

Jag tror den gode Venoms har rört till det en aning! ;)

Du skall använda alternativet enligt min bifogade bild... inget annat! :)

post-1936-1232888668_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har en Creative EMU10K1 Audio Processor (WDM)

och då väljer du "wdma_emu.inf" när du kommer in i katalogen.

Och jag gjorde ett till antagande, att du installerade "Gamer" varianten, eftersom den var rekommenderad från ngo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var den rutan jag menade... välj det nedre alternativet, och det är helt klart i huvudet idag :P

I annat fall så uppdateras din drivrutin automatiskt när du startar om datorn...

Men alltså... om du väljer det nedre alternativet så får du endast välja bland dom drivare som redan finns installerade i Vista... och det var ju inte meningen eller?? Vill du installera en egen nedladdad drivare så är det det övre, av mig markerade, alternativet som gäller! När det väl är installerat så nöjer sig Vista med det... åtminstone har JAG aldrig varit med om att Vista har uppdaterat på eget initiativ!

Faktum är att jag uppdaterade mina egna Audio och Nätverks-drivare i morse, på exakt det sätt jag beskriver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just precis, så menar jag den nedre... eftersom då väljer man "Have Disk", när man kommer dit... Och sedan letar man reda på den katalog som drivern ligger i. Jösses... kan det vara så att vi är i Vista delen av forumet... sorry i så fall, men jag trodde bestämt att vi var i Windows 7...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just precis, så menar jag den nedre... eftersom då väljer man "Have Disk", när man kommer dit... Och sedan letar man reda på den katalog som drivern ligger i. Jösses... kan det vara så att vi är i Vista delen av forumet... sorry i så fall, men jag trodde bestämt att vi var i Windows 7...

Får erkänna att JAG hade navigerat lite fel och trodde vi var i Vista-forumet! :o Nu spelar det inte någon större roll, eftersom uppdateringsfunktionerna ser exakt likadana ut i Vista och W7, men jag kan efter nogrann kontroll, till min förvåning konstatera att BÄGGE vägarna är framkommliga. Det går alltså att installera egna drivare med både övre och undre alternativet i mitt skärmklipp. Så vi har liksom rätt båda två... fast jag har nog mest rätt ändå! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast jag har nog mest rätt ändå!
Tycker han ja... goodnight.gif

Skillnaden på de två alternativen är att i mitt förslag, så kan du välja en äldre drivrutin än den som finns installerad... utan att windows beklagar sig över att det finns nyare drivrutiner att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med.

Enligt nvidia då http://www.nvidia.com/object/windows_7.html så ska drivaren installeras från Windows Update, jag får dock denna NVIDIA GeForce 6200 (Prerelease WDDM 1.0)

Är detta rätt drivare för mitt grafikkort? Jag upplever fortfarande dock att sidorna hackar/hänger sig. Jag får nog strunta i att lösa det här och får nog använda Windows Updates drivrutin istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liten fundering nu !!!!

När gled ni över på drivrutiner för ljud??

Hade han inte problem med grafiken??

eller har jag missat något ;)

/starplus

Ingen har glidit över på drivrutiner för ljud! det handlade om HUR man uppdaterar drivrutiner... VILKA drivrutiner spelar ingen roll, eftersom det sker på samma sätt. Sen råkade det bara vara så att jag hade uppdaterat mina audio-drivare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liten fundering nu !!!!

När gled ni över på drivrutiner för ljud??

Hade han inte problem med grafiken??

eller har jag missat något ;)

/starplus

Det där med ljud... är nog mitt fel... Jag refererade till en sida med moddade drivrutiner som passar till Vista och W7.

Det var dåligt av mig... sorry, men det är nog förklaringen.

Det som vi debatterade lite var nog sättet att uppgradera eller nedgradera drivrutiner, som i sig blev lite fööör ot, sorry igen :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med.

Enligt nvidia då http://www.nvidia.com/object/windows_7.html så ska drivaren installeras från Windows Update, jag får dock denna NVIDIA GeForce 6200 (Prerelease WDDM 1.0)

Är detta rätt drivare för mitt grafikkort? Jag upplever fortfarande dock att sidorna hackar/hänger sig. Jag får nog strunta i att lösa det här och får nog använda Windows Updates drivrutin istället.

Det är den som är anpassad för Windows 7, så får du den som förslag via windowsupdate så är det rätt.

I övrigt så kanske du skulle ändra till standrad inställningar i nvidia control panel och se om det förändrar något.

Jag tror att du har ditt kort satt med för höga inställningar i förhållande till vad det klarar av utan att hacka å beté sej konstigt

/starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...