Gå till innehåll

Dolda filer syns


TheUnderdog

Recommended Posts

Jag ser vad jag tror är dolda filer. De heter exempelvis "desktop.ini". Även om jag tex har en Word-fil uppe, dyker det upp en extra ikon (något genomskinlig) vid sidan av fil-ikonen. Det irriterar mig hur som helst...Hur döljer jag dessa filer? Om det nu går...

Tacksam för svar!

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Kontrollpanelen - Mappalternativ och fliken Visning.

I Avancerade inställningar ser du raden "Visa inte dolda filer och mappar". Markera den så är det klart.

Mjoo... fast egentligen räcker det ju att bocka i "Dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas)"... att ha "Visa dolda filer och mappar" ibockat är väl snarare en fördel! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjoo... fast egentligen räcker det ju att bocka i "Dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas)"... att ha "Visa dolda filer och mappar" ibockat är väl snarare en fördel! ;)

Vari ligger fördelen med att få se filer och mappar som man själv valt att inte behöva se mera ? <_<

Att få se 'icke-dolda' Windows mappar och filer anser jag däremot vara till en fördel. Man slipper bekräfta varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vari ligger fördelen med att få se filer och mappar som man själv valt att inte behöva se mera ? <_<

Att få se 'icke-dolda' Windows mappar och filer anser jag däremot vara till en fördel. Man slipper bekräfta varje gång.

Fördelen med att ha "Visa dolda filer och mappar" ibockat är väl att man eventuellt slipper bli sittande som ett frågetecken om man blir tvungen att fixa något som inkluderar dessa filer/mappar!

För att slippa se dom nämnda desktop.ini-filerna och andra skyddade (halvgenomskinliga) systemfiler, räcker det som sagt att bocka i "Dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med att ha "Visa dolda filer och mappar" ibockat är väl att man eventuellt slipper bli sittande som ett frågetecken om man blir tvungen att fixa något som inkluderar dessa filer/mappar!

För att slippa se dom nämnda desktop.ini-filerna och andra skyddade (halvgenomskinliga) systemfiler, räcker det som sagt att bocka i "Dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas)"

Nu fick du mig att sitta som ett levande frågetecken ! :lol: ...fattade nada... :( men jag tror TheUnderdog redan fått sitt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Kan konstatera att det inte räcker att bara bocka i "dölj skyddade operativsystemfiler" för att slippa se typ en "dublett" av en öppen word-fil.

Vet inte vad det är du har lyckats med, men jag har då inga "dubletter" med den inställningen! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...