e-son Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Säkert är jag inte ensam om att ibland undra vilken komponent som får den där svchost-processen att helt plötsligt börja "skena"! Nu behöver man inte undra längre... tack vare ett litet portabelt program vid namn svchost viewer. Programmet listar dina svchost-processer och talar om vilka tjänster som ligger under varje anskild process, och om du markerar en tjänst så får du även reda på dess status och vad den har för funktion. Ett mycket bra program för den som vill fördjupa sig i dom olika processerna! Läs mer och ladda ner! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Till på köpet från CodePlex..... Testing ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Men varför .Net Framework 2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Men varför .Net Framework 2? Hehe.. W7 har redan ver 3.5 tror jag det är som default så det är bara att tuta o köra. Funkar gör det och i W7 har jag 11 stycken igång, därför det här var intressant. Nu vet jag vad det är oxå.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Hehe.. W7 har redan ver 3.5 tror jag det är som default så det är bara att tuta o köra.Funkar gör det och i W7 har jag 11 stycken igång, därför det här var intressant. Nu vet jag vad det är oxå.... Jo, det är ett genialt program! Även i Vista är .Net Framework 3.5 standard, och jag kan inte se några nackdelar med detta! JoWa får offra lite diskplats och installera, en gång för alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 JoWa får offra lite diskplats och installera, en gång för alla! Hm… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Det här är bra, tack för den länken Det blir nyttigt för optimeringen av W7:an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Det här är bra, tack för den länken Det blir nyttigt för optimeringen av W7:an Japp... lika nyttigt i Vista... om den inte redan hade varit "idiotoptimerad" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts