Gå till innehåll

Visa upp ditt skrivbord (f.d. SkrivbordsTråden)


Recommended Posts

Har nytt tema vid namn Aero Ultimate från Windows 7 till XP med det snygga blåa färgen. Har också installerat den "riktiga" sidopanelen från Vista till XP. Och ett Windows Vista wallpaper. Se bifogad bild!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 804
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

  • 1 månad senare...

Det talas mycket om Windows 7 RTM nuförtiden och då vill jag passa på o visa ett nytt tema som jag såg på en sida som jag laddat ned teman från. Temat heter SevenVG RTM det har jag laddat ned och installerat, I länken nedan så kan du själv ladda med temat o installera det det är för dem som inte har testat "riktiga" Windows 7 RC eller RTM.

http://www.askvg.com/sevenvg-rtm-download-...for-windows-xp/

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Lasseska det var bussigt av dig. Här är något tillbaka! Och för alla andra på forumet! Ett snyggt wallpaper för dem som har XP kvar.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Tja

Hur fick du ikonerna i mitten i aktivitetsfältet, tredjeparts program eller?

Det är Quick Launch som fanns i XP o Vista men som tyvärr är borttaget i Windows 7.

Men med lite trix så går det även i 7:an.

Vill minnas det ska finnas nån "How to" här på forumet men här är den iallafall.

" Quick Launch Toolbar. Windows 7 made an attempt to remove the quick launch. There is still a way to bring it back in current builds. To re-enable it, do the following:

* Right-click the taskbar, choose Toolbars / New Toolbar

* In the folder selection dialog, enter the following string and hit OK:

%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

* Turn off the lock the taskbar setting, and right-click on the divider. Make sure that Show text and Show title

are disabled and the view is set to small icons.

* Use the dividers to rearrange the toolbar ordering to choice, and then lock the taskbar again. "

After doing this you can easily place recycle bin or any other icon there. The bin works just fine so you can drag and drop anything there to delete it.

edit:

Eller om du vill behålla 7:ans nya aktivitetsfällt och ikoner:

Högerklicka gör ett nytt vertygsfällt till ex hemgrupp.

Byt plats genom att "dra" till höger eller vänster.

Bocka av visa text och rubrik.

Då ser det ut så här:

post-4738-1251467748_thumb.jpg

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara jag igen :rolleyes:

Windows 7 med gamla goa XP temat.

post-4738-1251638180_thumb.jpg

Även ett Mac tema är snyggt i windows 7. B)

post-4738-1251638278_thumb.jpg

Mac themat ser bra ut men jag skulle vilja ha allt som är i aktivtetsfältet till docken går det?... vart fann du mac themat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst kan du lägga alla genvägar i docken (rocketdock) Jag var bara lite slö och orkade inte ändra på allt bara för att testa temat.

Temat hittade jag här: ;)http://www.deviantart.com/#catpath=customi...les&order=5

Du behöver även en themes patch för ditt windows. I mitt fall hämtade jag "UniversalThemePatcher-x64"

Vad heter temat fanns ju en del att välja på

även dessa iconer

post-9713-1251648491_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Vad heter temat fanns ju en del att välja på

även dessa iconer

"dessa ikoner" kan du själv välja om du vill se eller inte, om det sedan går att göra nya genvägar för att lägga dem i docken vet jag inte.

Temat och patch skickar jag till din mail, det var enklare än att leta på devianart.

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...