berraåsnobben Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 Jag håller på att försökainstallera windows på nytt men det funkar inte alls. Datan laddade inte in win xp innan heller därför detta steg. Den går igång och man kan trycka på valfri knapp för att starta med skivan. Sedan laddar den in en massa filer men sedan är det stopp, det blinkar i v hörne det är allt. Hårddisken är felfri för den har jag testat. Kan det vara grafikkortet eller vad tror ni Quote
cjb Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Tror snarare det är en dålig skiva alternativt DVD/CD läsare. Quote
berraåsnobben Posted February 7, 2009 Author Posted February 7, 2009 Nä skivan är det inget fel på den funkar i en annan maskin Det är 2st cd/dvd i datan och har prövat med båda Det kommer upp en ruta att det är en fil som är skadad windows/system32/config/system sätt i installationsskivan för att reparera filen När win xp skivan är i så kan man starta skivan med valfri knapp och då börjar cd gå och det kommer upp en ruta att installationsprogrammet startat. Sedan läser det in en massa filer och efter en stund så blinkar det i v hörne Till saken hör att dagen innan detta hände så fungerade allt perfekt men inte på morgonen då kom rutan upp att det saknas en fil Quote
ture Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 testa koppla bort allt från datorn som inte behövs för att installera tex usb grejor och nätverkskabel har du tagit bort den gamla partionen och skapat en ny? mvh t Quote
e-son Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Kör en "Clean install".... d.v.s ta bort befintlig systempartition, och starta installationen på "Opartitionerat utrymme"! Skapa inga nya partitioner, formatera inte.... allt sådan sköter windows-installationen om helt automatiskt! Quote
berraåsnobben Posted February 7, 2009 Author Posted February 7, 2009 Svar till e-som & ture Det är bara mus, skrivbord och skärm inkopplat Jag kommer inte så långt som till att jag skall välja reparation eller ny install det stoppar innan Quote
e-son Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Svar till e-som & tureDet är bara mus, skrivbord och skärm inkopplat Jag kommer inte så långt som till att jag skall välja reparation eller ny install det stoppar innan Ok... låter som något är felinställt i bios. Gå in i bios och ladda "Otimized defaults"... eller vad det nu kan heta i ditt bios! Quote
berraåsnobben Posted February 7, 2009 Author Posted February 7, 2009 Ok... låter som något är felinställt i bios. Gå in i bios och ladda "Otimized defaults"... eller vad det nu kan heta i ditt bios! Kan det ändras över natten utan att man gör något Quote
e-son Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Kan det ändras över natten utan att man gör något Nej, men du försöker väl inte installera om XP varje dag? Quote
lbl Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 -> Sedan laddar den in en massa filer men sedan är det stopp, det blinkar i v hörne det är allt. Phan, känner igen det där med att Cursorn blinkar i hörnet, men det var nog redan på Win95/98-tiden, så jag kan inte minnas vad det var, men jag är rätt säker på att det var ett Hårdvarufel på datorn. /LbL! Ha, nu hittade jag en del: http://www.footslog.com/board/Forum14/HTML/000257.html Läs allt, det kan vara ett minnesproblem, och då kan du ta ur dem en efter en, tills det funkar! Fler tips här: http://www.google.com/search?hl=en&q=c...G=Google+Search Quote
berraåsnobben Posted February 7, 2009 Author Posted February 7, 2009 Tack alla som svarat Det var 1 av minnena som var kass Quote
Recommended Posts