Gå till innehåll

Datan startar inte


Recommended Posts

Jag håller på att försökainstallera windows på nytt men det funkar inte alls.

Datan laddade inte in win xp innan heller därför detta steg.

Den går igång och man kan trycka på valfri knapp för att starta med skivan.

Sedan laddar den in en massa filer men sedan är det stopp, det blinkar i v hörne det är allt.

Hårddisken är felfri för den har jag testat.

Kan det vara grafikkortet eller vad tror ni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä skivan är det inget fel på den funkar i en annan maskin

Det är 2st cd/dvd i datan och har prövat med båda

Det kommer upp en ruta att det är en fil som är skadad windows/system32/config/system sätt i installationsskivan för att reparera filen

När win xp skivan är i så kan man starta skivan med valfri knapp och då börjar cd gå och det kommer upp en ruta att installationsprogrammet startat.

Sedan läser det in en massa filer och efter en stund så blinkar det i v hörne

Till saken hör att dagen innan detta hände så fungerade allt perfekt men inte på morgonen då kom rutan upp att det saknas en fil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en "Clean install".... d.v.s ta bort befintlig systempartition, och starta installationen på "Opartitionerat utrymme"! Skapa inga nya partitioner, formatera inte.... allt sådan sköter windows-installationen om helt automatiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till e-som & ture

Det är bara mus, skrivbord och skärm inkopplat

Jag kommer inte så långt som till att jag skall välja reparation eller ny install det stoppar innan

Ok... låter som något är felinställt i bios. Gå in i bios och ladda "Otimized defaults"... eller vad det nu kan heta i ditt bios!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Sedan laddar den in en massa filer men sedan är det stopp, det blinkar i v hörne det är allt.

Phan, känner igen det där med att Cursorn blinkar i hörnet, men det var nog redan på Win95/98-tiden, så jag kan inte minnas vad det var, men jag är rätt säker på att det var ett Hårdvarufel på datorn.

/LbL!

Ha, nu hittade jag en del: http://www.footslog.com/board/Forum14/HTML/000257.html

Läs allt, det kan vara ett minnesproblem, och då kan du ta ur dem en efter en, tills det funkar!

Fler tips här:

http://www.google.com/search?hl=en&q=c...G=Google+Search

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...