Gå till innehåll

Vilken nörd är du?


e-son

Recommended Posts

Jag tycker dom har missat den här:

Hemladdaren

Ofta lite åldermässigt övermogen man med små barn i andra eller tredje äktenskapet. Han har upptäckt att man kan ladda hem alla barnfilmerna istället för att köpa dom och på det viset spara en och annan krona. Dessutom kan han snabbt plocka fram den senast hemladdade filmen när ungen vägrar äta upp gröten.

I hans iver att ladda hem filmer lyckas han lusa ner hela datorn med trojaner och annan goja som gör datorn mer eller mindre obrukbar. Det där med fungerande virusskydd är ju inte lika viktigt som hemladdandet. Datorn ger slutligen upp och han förstår inte vad som hänt med den. Han ligger inne med en temp-mapp på ca 985, 5 mb.

Hemladdaren har ursprungligen inte köpt sin dator utan hyr den genom jobbet via s.k. hem-pc-avtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker dom har missat den här:

Hemladdaren

Ofta lite åldermässigt övermogen man med små barn i andra eller tredje äktenskapet. Han har upptäckt att man kan ladda hem alla barnfilmerna istället för att köpa dom och på det viset spara en och annan krona. Dessutom kan han snabbt plocka fram den senast hemladdade filmen när ungen vägrar äta upp gröten.

I hans iver att ladda hem filmer lyckas han lusa ner hela datorn med trojaner och annan goja som gör datorn mer eller mindre obrukbar. Det där med fungerande virusskydd är ju inte lika viktigt som hemladdandet. Datorn ger slutligen upp och han förstår inte vad som hänt med den. Han ligger inne med en temp-mapp på ca 985, 5 mb.

Hemladdaren har ursprungligen inte köpt sin dator utan hyr den genom jobbet via s.k. hem-pc-avtal.

Fast detta följer inte mallen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker dom har missat den här:

Hemladdaren

Ofta lite åldermässigt övermogen man med små barn i andra eller tredje äktenskapet. Han har upptäckt att man kan ladda hem alla barnfilmerna istället för att köpa dom och på det viset spara en och annan krona. Dessutom kan han snabbt plocka fram den senast hemladdade filmen när ungen vägrar äta upp gröten.

I hans iver att ladda hem filmer lyckas han lusa ner hela datorn med trojaner och annan goja som gör datorn mer eller mindre obrukbar. Det där med fungerande virusskydd är ju inte lika viktigt som hemladdandet. Datorn ger slutligen upp och han förstår inte vad som hänt med den. Han ligger inne med en temp-mapp på ca 985, 5 mb.

Hemladdaren har ursprungligen inte köpt sin dator utan hyr den genom jobbet via s.k. hem-pc-avtal.

Haha du låter precis som min storebror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt ritigt bra och kul. Inte ofta IDG får till det!

Dock är jag ingen av dom :D

Jag instämmer

särskilt detta är bra

Operativsystem: Linux i olika varianter. Allt annat är bara skit. Han har installerat om Ubuntu 15 gånger för att hårddisken kändes lite ojämn i kanterna. Skulle aldrig röra Red Hat då han anser att det är Linux-världens Microsoft.

--------------------------------------------------------------------------------

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det finns olika typer av nördar, den värsta sorten av dem är de riktigt naiva. Såna som på fullt allvar sitter och har kul åt terminalproblem eller marknadsföring av en image. Riktigt torr humor med andra ord som är helt obegripbar för precis alla andra.

Äppelmuppen har man träffat på några, en mysgybbe som rabblar MAC.

Tur att man inte är nörd.

Datorer som enda intresse och humor så torr att Sahara plötsligt verkar ovanligt blött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...