Lasse B Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Fråga, har skaffat nytt bredband, skall koppla in det om någon dag, men operatören säger att mellan telejacket och modemet bör det inte överstiga 1 meter, det skall ju kopplas in i det telejack som är det första. Nu är det långt från det första telejacket hos mig och till datorn. Men mellan modemet och datorn kan det vara längre säger operatören, och nu blev det så att då måste jag ha en nätkabel på 25 meter mellan modem och dator. Kommer det att funka ??? Lasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogerty4evr Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Fråga, har skaffat nytt bredband, skall koppla in det om någon dag, men operatören säger att mellan telejacket och modemet bör det inte överstiga 1 meter, det skall ju kopplas in i det telejack som är det första. Nu är det långt från det första telejacket hos mig och till datorn. Men mellan modemet och datorn kan det vara längre säger operatören, och nu blev det så att då måste jag ha en nätkabel på 25 meter mellan modem och dator. Kommer det att funka ??? Lasse Visst funkar det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ängegärd Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Har c:a 13 meter vanlig telefonkabel från första jacket till modemet. Har inga problem!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazze34 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Har c:a 13 meter vanlig telefonkabel från första jacket till modemet. Har inga problem!!! Hej. för mig att max längd på nätverkskabel är 100 meter utan repeter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts