nick Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Hej på er-Jag har precis laddat ner ett videoclip men det sparades i dokument som en 004-fil och inga av mina mediaspelare,Windows mediaspelare,VLC,RealPlayer kan spela upp den,hur ska jag gå tillväga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 jag använder en bra mediaspelare. Jetaudio, den uppdaterar sig efter den filtyp jag vill kunna spela upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Hej på er-Jag har precis laddat ner ett videoclip men det sparades i dokument som en 004-fil och inga av mina mediaspelare,Windows mediaspelare,VLC,RealPlayer kan spela upp den,hur ska jag gå tillväga? 1. Har du stängt av i Folder Settings så att Windows inte döljer kända filändelser? En värdelös inställning som förvirrar folk och inte ens borde finnas i Windows. 2. Om svaret på 1 är Ja, testa att döpa om filen och lägga till den filändelse du tror den borde ha istället för 004 på slutet. T.ex .avi eller .mpg eller .wmv och se om spelaren får igång dem då. Annars är ju 004 en vanlig ändelse om man har komprimerat filer med t.ex ZIP eller RAR och delat upp resultat i många mindre delar. VLC klarar ju det mesta så det borde gå, men själv har jag använt K-Lite Mega Codec Pack med Media Player Classic i flera år och det har spelat upp 99,99% för mig. http://www.codecguide.com/about_mega.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Hej på er-Jag har precis laddat ner ett videoclip men det sparades i dokument som en 004-fil och inga av mina mediaspelare,Windows mediaspelare,VLC,RealPlayer kan spela upp den,hur ska jag gå tillväga? Prova att packa upp den med winrar... men inte via högerklick, utan browsa fram filen innifrån winrar och packa upp den där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 1. Har du stängt av i Folder Settings så att Windows inte döljer kända filändelser? En värdelös inställning som förvirrar folk och inte ens borde finnas i Windows.2. Om svaret på 1 är Ja, testa att döpa om filen och lägga till den filändelse du tror den borde ha istället för 004 på slutet. T.ex .avi eller .mpg eller .wmv och se om spelaren får igång dem då. Annars är ju 004 en vanlig ändelse om man har komprimerat filer med t.ex ZIP eller RAR och delat upp resultat i många mindre delar. VLC klarar ju det mesta så det borde gå, men själv har jag använt K-Lite Mega Codec Pack med Media Player Classic i flera år och det har spelat upp 99,99% för mig. http://www.codecguide.com/about_mega.htm okej nu har jag plockat bort "döljer kända filändelser" men det hjälpte inte.Hur "döper" man om en fil förresten ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Högerklick, Byt namn/Rename Eller F2. /g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 du saknar troligen några filer dom brukar vara i serie .001 .002 o.s.v men fär du tag på resten av filerna så finns det ett bra program för att sammanfoga splittade filer härfilesplitter and joiner tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick Posted March 6, 2009 Author Share Posted March 6, 2009 okej,stort tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts