Gå till innehåll

Öppna 004-fil


nick

Recommended Posts

Hej på er-Jag har precis laddat ner ett videoclip men det sparades i dokument som en 004-fil och inga av mina mediaspelare,Windows mediaspelare,VLC,RealPlayer kan spela upp den,hur ska jag gå tillväga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er-Jag har precis laddat ner ett videoclip men det sparades i dokument som en 004-fil och inga av mina mediaspelare,Windows mediaspelare,VLC,RealPlayer kan spela upp den,hur ska jag gå tillväga?

1. Har du stängt av i Folder Settings så att Windows inte döljer kända filändelser? En värdelös inställning som förvirrar folk och inte ens borde finnas i Windows.

2. Om svaret på 1 är Ja, testa att döpa om filen och lägga till den filändelse du tror den borde ha istället för 004 på slutet. T.ex .avi eller .mpg eller .wmv och se om spelaren får igång dem då.

Annars är ju 004 en vanlig ändelse om man har komprimerat filer med t.ex ZIP eller RAR och delat upp resultat i många mindre delar.

VLC klarar ju det mesta så det borde gå, men själv har jag använt K-Lite Mega Codec Pack med Media Player Classic i flera år och det har spelat upp 99,99% för mig.

http://www.codecguide.com/about_mega.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er-Jag har precis laddat ner ett videoclip men det sparades i dokument som en 004-fil och inga av mina mediaspelare,Windows mediaspelare,VLC,RealPlayer kan spela upp den,hur ska jag gå tillväga?

Prova att packa upp den med winrar... men inte via högerklick, utan browsa fram filen innifrån winrar och packa upp den där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Har du stängt av i Folder Settings så att Windows inte döljer kända filändelser? En värdelös inställning som förvirrar folk och inte ens borde finnas i Windows.

2. Om svaret på 1 är Ja, testa att döpa om filen och lägga till den filändelse du tror den borde ha istället för 004 på slutet. T.ex .avi eller .mpg eller .wmv och se om spelaren får igång dem då.

Annars är ju 004 en vanlig ändelse om man har komprimerat filer med t.ex ZIP eller RAR och delat upp resultat i många mindre delar.

VLC klarar ju det mesta så det borde gå, men själv har jag använt K-Lite Mega Codec Pack med Media Player Classic i flera år och det har spelat upp 99,99% för mig.

http://www.codecguide.com/about_mega.htm

okej nu har jag plockat bort "döljer kända filändelser" men det hjälpte inte.Hur "döper" man om en fil förresten ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...