Gå till innehåll

Internet Explorer startar inte maximerat


stefan683

Recommended Posts

Efter uppdatering av Xp startar IE och FF i mellanläge på storleken på fönstret.Går det att fixa till så att det blir maxat på en gång utan att anv F11?

Tror det fanns ett tips om detta för ett tag sen. Starta upp IE/FF och se till att de inte är maximerade, sen maximerar du dem (med mittersta maximeringsknappen uppe till höger) och håller ner [Ctrl] medan du klickar på den vänstra ikonen på IE/FF så att submenyn kommer fram. Där klickar du på [stäng] (okej, du kan släppa upp ctrl-knappen nu)

:) Voilá :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också läst saker i stil med vad Wheninrome skrev. Jag brukade bara dra igång 2st IE samtidigt och maximera båda, sedan stänger jag dem efter varandra på krysset uppe till höger som vanligt men med CTRL nertryckt, brukar hålla nere SHIFT oxo för säkerhets skull. :) Gjorde det senaste häromdagen när jag installerade om en gammal maskin åt en vän och det funkade då. För övrigt samma procedur som jag gör för att få utforskaren på plats i rätt storlek.

Men personligen kör jag Firefox och då använder jag Resize funktionen i Web Developer Toolbar addonen för att ställa storleken exakt till 1280*Max eftersom jag inte vill köra fullscreen, 1920 brett känns lite onödigt.

Hmm jag kollade nyss i IE och F11 är ju ett "superfullscreen" läge, så jag missuppfattade dig visst. Jaja det kanske kan vara till hjälp i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genvägar till program säger ju också till vilket läge fönstret ska startas i. Kolla Egenskaper > genväg > kör i > maximerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det fanns ett tips om detta för ett tag sen. Starta upp IE/FF och se till att de inte är maximerade, sen maximerar du dem (med mittersta maximeringsknappen uppe till höger) och håller ner [Ctrl] medan du klickar på den vänstra ikonen på IE/FF så att submenyn kommer fram. Där klickar du på [stäng] (okej, du kan släppa upp ctrl-knappen nu)

:) Voilá :)

Mittersta maximeringsknappen uppe till höger var då?????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...