Gå till innehåll

Ingen SP2-uppdatering av vLite


Recommended Posts

Ja.... det verkar inte bli någon uppgradering som möjliggjör slipstreaming av servicepack 2 med hjälp av vLite. Jag har sett liknande uttalande i vLite forum, och när jag hittade den här artikeln på techrepublic, så tyckte jag det var dags att informera. Jag har ju tidigare fått nya versioner i god tid innan release, för att uppdatera översättningen, så jag återkommer om det ändå skulle hända något på den fronten! En guide om hur man manuellt kan integrera SP2 på sitt installationsmedium, kanske kan vara ett bra projekt för den som känner sig manad!

SP2 integration not supported Version 1.2 does not support SP2 slipstreaming and according to Dino Nuhagic, there are no plans to support SP2 integration in future releases of vLite. Dino recommends using the Reverse Integration method for slipstreaming SP2.

http://blogs.techrepublic.com.com/window-on-windows/?p=996

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attans, har Dino Nuhagic tröttnat på nLite/vLite? Har för mig att jag har läst det. Synd, för de programmen är så förträffliga att jag saknar ord.

Jag misstänker att han har fått utstå en del påtryckningar från Microsoft! Dom får troligen en del extrajobb med folk som har användt sig av framförallt vLite på ett felaktigt sätt, och sen "inte kan förstå" varför uppdateringar m.m inte vill fungera! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...