Gå till innehåll

Windows 1-2


Recommended Posts

Gjorde en liten nostalgitripp på nätet och kollade en massa gamla program och spel man använde när man var liten pojk. Då kom jag att tänka på att jag har nog aldrig använt Windows version 1 och 2, jag hoppade direkt in i Windows 3 vad jag minns. Jag använde PC många år innan Windows 3 kom men då körde jag DOS och Norton Commander. Jag rörde mig på diverse ljusskygga BBS'er över hela världen på den tiden och hade god tillgång till alla tänkbara program men av någon anledning kom jag aldrig i kontakt med Windows. Någon som vet om det finns någon naturlig anledning till det? Levde Windows en extremt undanskymd tillvaro tills version 3 kom eller så? Eller kan det vara så att jag använde det men det var så dåligt att jag glömde bort det och fortsatte med NC istället? :) NC var ju faktiskt helt fantastiskt smidigt, man arbetade grymt snabbt med det jämfört med nuvarande Utforskaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levde Windows en extremt undanskymd tillvaro tills version 3 kom eller så?

Förmodligen, man anser ju 3.1 vara vändpunkten. Om du vill testa ettan kan jag ge dig en länk :) Är dock född på 90-talet så jag har inte så mycket koll på sånt här medeltidsmög ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja och nej, har kört 3.1, 3.11 for worksgroup (med fax funktion) har jag för mig :)

Och norton commander.... och någon klon .. hmm "FX" någonting när man fört över filer med seriell / paralellkabel mellan datorerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vackert det var, inte konstigt kraven var så höga. Man var tvungen att ha ett grafikkort! :D

GEOS på C64 kan ha varit det första fönsterbaserade OS'et jag testade.

GeOS_Commodore_64.gif

Observera att upplösningen på bilden är korrekt! Det var den yta man hade att arbeta med. ;)

Vad spännande saker var på den tiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...