Gå till innehåll

Windows 7 och IPRED lagen..


morno

Recommended Posts

hur tror ni det kommer att se ut? jag tror att ingen kommer villja ladda ner Win 7 byggen mera på så sätt kommer MS att förlora sin värdefulla feedback.. om inte MS säger "Här vi delar med oss av det nya bygget av Win7!" eller gör dom det? nur får ni tag på eran Win 7? Laddar ner via Torrents eller? ja tycker att Win 7 bygge(s) ska vara gratis.. all info dom sammlar in kan vara mycket värdefullt för framtida bruk.. då kanske dom kan höjja prislappen lite mera om dom vet "jaha! nu har vi 100 000 Användare som har tästat Win7 från betan och upp till Release Cantidate. Massa bra information som vi har haft mycket info som vi alla har mycket glädje av. inget slarv detta är det mäst älskade Windows bygge någonson!" så tycker jag det ska vara.. Win7 kommer nog att bli mera populärt änn XP. jag har bara tästat Win 7 (beta) men av den betan så ALSKAR jag Win7 har ej tästatden nya men betan var jätte bra..

Kommer MS göra som jag har föreslott eller kommer dom att missbruka det hela?

Tack för att du tog dig tid att läsa deta! Lämna gärna ett svar så jag och alla vet vad du tänkter och tycker. kanske du kan ge oss ett tips på hur du får din Win7 bygge vill veta.

MVH Morno

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh...

1. Du kan inte ens skicka feedback från mellanbyggen.

2. Dom ÄR gratis, samma gratis produktnyckel.

torrent ≠ olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur tror ni det kommer att se ut? jag tror att ingen kommer villja ladda ner Win 7 byggen mera på så sätt kommer MS att förlora sin värdefulla feedback.. om inte MS säger "Här vi delar med oss av det nya bygget av Win7!" eller gör dom det? nur får ni tag på eran Win 7? Laddar ner via Torrents eller? ja tycker att Win 7 bygge(s) ska vara gratis.. all info dom sammlar in kan vara mycket värdefullt för framtida bruk.. då kanske dom kan höjja prislappen lite mera om dom vet "jaha! nu har vi 100 000 Användare som har tästat Win7 från betan och upp till Release Cantidate. Massa bra information som vi har haft mycket info som vi alla har mycket glädje av. inget slarv detta är det mäst älskade Windows bygge någonson!" så tycker jag det ska vara.. Win7 kommer nog att bli mera populärt änn XP. jag har bara tästat Win 7 (beta) men av den betan så ALSKAR jag Win7 har ej tästatden nya men betan var jätte bra..

Kommer MS göra som jag har föreslott eller kommer dom att missbruka det hela?

Tack för att du tog dig tid att läsa deta! Lämna gärna ett svar så jag och alla vet vad du tänkter och tycker. kanske du kan ge oss ett tips på hur du får din Win7 bygge vill veta.

MVH Morno

För det första så gäller bara Ipred i Sverige. Alla som inte bor i Sverige behöver inte vara rädda. Och knappast vi andra heller. Dvs, en väldigt liten del av 7-användarna bor i Sverige.

Jag kommer fortsättningsvis att fortsätta fildela med torrentar. Det är ju ett överlägset set att fildela på. Mig veterligen finns det inget bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så gäller bara Ipred i Sverige. Alla som inte bor i Sverige behöver inte vara rädda. Och knappast vi andra heller. Dvs, en väldigt liten del av 7-användarna bor i Sverige.

Jag kommer fortsättningsvis att fortsätta fildela med torrentar. Det är ju ett överlägset set att fildela på. Mig veterligen finns det inget bättre.

det är ju inte bara Sverige som har Ipred. Alla i EU (förutom sweich (stavning?))

har det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni alla ska jag installera Win 7 Beta eller bygge? vill ha kvar min XP.. har info på den som är värdefullt för företaget jag jobbar på.. vill inte radera något.. men hur vet dom att "aha.. Det är en olaglig torrent!" asså en copyright torrent och inte en shareware? det finns ju Shareware torrents också.. eller har alla tänkt bara på Copyrighted torrents? det fills ju tl.x ett spel som heter Fluff eller Fluffy. det finns torrents ute bara för att deras servar tar EVIGHET att ladda ner ifrån..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni alla ska jag installera Win 7 Beta eller bygge? vill ha kvar min XP.. har info på den som är värdefullt för företaget jag jobbar på.. vill inte radera något.. men hur vet dom att "aha.. Det är en olaglig torrent!" asså en copyright torrent och inte en shareware? det finns ju Shareware torrents också.. eller har alla tänkt bara på Copyrighted torrents? det fills ju tl.x ett spel som heter Fluff eller Fluffy. det finns torrents ute bara för att deras servar tar EVIGHET att ladda ner ifrån..

Alla Windows 7 är beta, de är bara olika långt komna (byggen), men jag antar att du menar den officiella betan, dvs bygge 7000. Jag har testat alla fram t.o.m 7057 och rekomenderar 7057, men 7068 är ju också ute.

Torrenttekniken är inte olaglig. Det är materialet den bär med sig som kan vara det. Upphovsrättsinnehavarna eller deras representanter drar helt enkelt ner en torrent och kollar vilka IP's som är anslutna till den. Sedan går de till domstol i det land där IP'n hör hemma (om de har Ipred eller andra lagar som ger dem den möjligheten) och försöker få abonnentuppgifterna så de kan kräva användaren av IP'et på pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPRED gäller Sverige men det betyder inte att ett utländst företag inte kan begära ut uppgifter via svensk domstol...

Dessutom måste ett bolag eller förlag kunna styrka att ett specifikt IP-nummer som har delat ut en av deras produkter. Sannolikheten att Microsoft skulle begära ut uppgifter på någon som tankar hem Windows 7 i betastadiet är högst obefintlig.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPRED-lagen innebär bara att de företag som är intresserade av att sätta fast filutdelare

av deras upphovsrättsliga media, har möjlighet att få reda på IP-adressen till dessa utdelare.

Microsoft är knappast intresserade av att sätta dit Win7 testare.

OUPS... Manneman kom före med precis samma åsikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPRED-lagen innebär bara att de företag som är intresserade av att sätta fast filutdelare

av deras upphovsrättsliga media, har möjlighet att få reda på IP-adressen till dessa utdelare.

Nej. IP-adressen tar de ganska enkelt reda på själv. Med Ipred har de möjlighet att ta reda på vilken abonnent som hade IP-adressen vid det aktuella tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur tror ni det kommer att se ut? jag tror att ingen kommer villja ladda ner Win 7 byggen mera på så sätt kommer MS att förlora sin värdefulla feedback.. om inte MS säger "Här vi delar med oss av det nya bygget av Win7!" eller gör dom det? nur får ni tag på eran Win 7? Laddar ner via Torrents eller? ja tycker att Win 7 bygge(s) ska vara gratis.. all info dom sammlar in kan vara mycket värdefullt för framtida bruk.. då kanske dom kan höjja prislappen lite mera om dom vet "jaha! nu har vi 100 000 Användare som har tästat Win7 från betan och upp till Release Cantidate. Massa bra information som vi har haft mycket info som vi alla har mycket glädje av. inget slarv detta är det mäst älskade Windows bygge någonson!" så tycker jag det ska vara.. Win7 kommer nog att bli mera populärt änn XP. jag har bara tästat Win 7 (beta) men av den betan så ALSKAR jag Win7 har ej tästatden nya men betan var jätte bra..

Kommer MS göra som jag har föreslott eller kommer dom att missbruka det hela?

Tack för att du tog dig tid att läsa deta! Lämna gärna ett svar så jag och alla vet vad du tänkter och tycker. kanske du kan ge oss ett tips på hur du får din Win7 bygge vill veta.

MVH Morno

Efter att följt med lite sporadiskt i alla diskutioner så reflekterar jag över följande.

APB bryter mot lagen hur dom än gör. I sverige är det väldigt begränsat enligt lagen om vilka som för bedriva spaning och bevakning av egendom samt person bevakning. Och mig veterligt så har APB ingen som helst auktorisation att hålla på med vad dom gör.

Det är endast polis militär och bevaknings företag. Men för att APB skall följa dom lägsta kraven som ett bevaknings företag så krävs :Förordning (1989:149) om bevakningsföretag. samt:Lag (1974:191) om bevakningsföretag. Inget av dessa krav uppfyller dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...