Gå till innehåll

Antipiratbyrån kan ha begått dataintrång


fogerty4evr

Recommended Posts

Inte ett dugg konstigt.... det pekar bara på vad jag sagt länge. Myndigheter och rättsväsende, ända upp på regeringsnivå, sitter limmade i knät på hollywoodmaffian! Det gör att deras anställda hackergäng kan bära sig åt precis hur dom vill utan att riskera represalier!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett dugg konstigt.... det pekar bara på vad jag sagt länge. Myndigheter och rättsväsende, ända upp på regeringsnivå, sitter limmade i knät på hollywoodmaffian! Det gör att deras anställda hackergäng kan bära sig åt precis hur dom vill utan att riskera represalier!

Någon mer än jag som tycker det är väldigt rättsosäkert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
vad i hela Oden! Ner med IPRED där ser vi dom har hackat sig in i en FTP server som dom sa "den är öppen för allmänheten!" så var inte fallet.. den krävde ju Login och pass..

BRA!

Vakna innan det är försent. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur man hade klarat sig i rätten mot dessa galningar? Det verkar ju vara väldigt abstrakta bevis man leker med och med en bra advokat samt kunskap om hur man gör sig av med eventuela spår och kunskap om det hela borde man väl ha en chans, iallafall om systemet inte är helt jävla korrupt, eller är jag helt fel ute? Man måste väl ha ordentliga bevis för att fälla någon. Dock tycker jag att FTP är alldeles för osäkert för fildelning, filerna skickas ju "linjärt" byte för byte från en server till en klient. Torrent är ju helt vansinnigt trasslat och bör väl göra det svårare att ha som bevis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Så här fint funkar det i Danmark............

Piratjägarlagen en flopp i "föredömet" Danmark

http://www.dn.se/kultur-noje/danmarks-ipre...-flopp-1.838848

Flopp var det ja. :lol:

Hjäälp, tänk om "privatpolisen" läser detta. :D

- I det fallet skulle i första hand organisationen Danske Videogramdistributører få pengarna. Vad dessa sedan gör med dem törs jag inte säga, det har vi inget med att göra, säger Peter Schønning.

Alltså inget att göra med att ge pengarna till konstnärerna?

- Nej, precis. Som sagt, beroende på ersättningens storlek går pengarna till Antipiratgruppen och/eller medlemsorganisationerna. Vad de gör med pengarna har vi alltså inget med att göra.

http://www.dn.se/kultur-noje/skadestand-ip...anmark-1.838921

Suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he... Antipiratbyrån är polisanmäld:

http://blogg.aftonbladet.se/21909/perma/1177394/

Var inte "oroliga", det kommer fler integritetskränkande lagar: datalagringen, den hemliga ACTA-(handels)avtalet (?)

Om inte Antipiratbryån har ännu ett special-tillstånd att ta sig in i FTP servrar utan lov, därav dataintrång som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Om inte Antipiratbryån har ännu ett special-tillstånd att ta sig in i FTP servrar utan lov, därav dataintrång som sagt.

Tja, i den här diktaturen förvånar ingenting faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket debatt.. tv-inslag, debatt artiklar, bloggar, aldrig hört talas om någon lag som är så våldsamt kritiserad.

Vet fan inte nån som gillar IPRED, just för att den är: intregritets-kränkande

Fildelare eller inte fildelare. Lika bra för regeringen och Beatrice Ask o inse: att ingen trivs med den, folket vill ha sin intregritet kvar även på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antipiratbyråns chefsjurist Henrik Pontén dementerar säkerhetsexperten André Rickardssons anklagelser om dataintrång. "Den här frågan lockar till sig många förståsigpåare," säger han.

http://www.idg.se/2.1085/1.222740/antipiratbyran-rent-fortal

Den dagen Antipiratbyrån tvingas lägga ner tror jag Henrik Pontén kan växla spår till en lysande karriär som komiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Antipiratbyråns chefsjurist Henrik Pontén dementerar säkerhetsexperten André Rickardssons anklagelser om dataintrång. "Den här frågan lockar till sig många förståsigpåare," säger han.

http://www.idg.se/2.1085/1.222740/antipiratbyran-rent-fortal

Den dagen Antipiratbyrån tvingas lägga ner tror jag Henrik Pontén kan växla spår till en lysande karriär som komiker.

Tja, han är redan kvalificerad pajas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett dugg konstigt.... det pekar bara på vad jag sagt länge. Myndigheter och rättsväsende, ända upp på regeringsnivå, sitter limmade i knät på hollywoodmaffian! Det gör att deras anställda hackergäng kan bära sig åt precis hur dom vill utan att riskera represalier!

Instämmer.

Kunde inte sagt det bättre själv. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...