Gå till innehåll

TrueCrypt


CyphoX

Recommended Posts

Men saken är den att när jag ska göra en systemkryptering så måste jag bränna ner rescue disken på cd för att kunna gå vidare till nästa steg, men jag får se om jag kan lösa det på ett annat sätt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men saken är den att när jag ska göra en systemkryptering så måste jag bränna ner rescue disken på cd för att kunna gå vidare till nästa steg, men jag får se om jag kan lösa det på ett annat sätt :P

Jasså, jag trodde det var en färdig .iso-fil när du skrev som du gjorde "TrueCrypt Rescue Disk.iso"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville ha rescue filen på usb så att jag slapp slösa en dvd skiva i onödan samt att en usb är smidigare. Men jag lade in rescuefilen på usb och försökte men gick inte utan truecrypt läste hela tiden på min dvd-rom efter filen om den var bränd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville ha rescue filen på usb så att jag slapp slösa en dvd skiva i onödan samt att en usb är smidigare. Men jag lade in rescuefilen på usb och försökte men gick inte utan truecrypt läste hela tiden på min dvd-rom efter filen om den var bränd.

Tästade du F12 när du startade dator det ska vara Multiboot menyn. där tar du bara USBn.. tänk på att inte ha nån CD skiva i CD endeten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om man har krypterat en partition tex D:\ med truecrypt och man installerar om Windows?

Är der bara och börja om från början eller vad eftersom programmet försvinner från datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en virtuell disk/partition, den ligger alltså som en vanlig fil och mountas med TrueCrypt som en enhet och den funkar fint både efter ominstallationer av Windows och uppdateringar av TrueCrypt. Det är visserligen inte samma sak som en riktig partition men jag tycker det borde fungera på samma sätt med dem.

Edit: Det slog mig nyss att detta svaret nog var ganska intetsägande, i ditt läge vill man nog ha ett 100% säkert svar. :unsure: men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...