Gå till innehåll

Är det värt att installera Windows 7 Beta 1 Build 7000?


DAson

Recommended Posts

Har lite frågor angående Windows 7 Beta 1 Build 7000. Är det värt att installera det igen och använda det som vanligt eller finns det andra alternativ. T.ex. en nyare version kanske vad vet jag kanske ni på forumet kan svara på denna fråga! Jag tyckte att Windows 7 version var den bästa jag hade testat förutom Build 7048.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite frågor angående Windows 7 Beta 1 Build 7000. Är det värt att installera det igen och använda det som vanligt eller finns det andra alternativ. T.ex. en nyare version kanske vad vet jag kanske ni på forumet kan svara på denna fråga! Jag tyckte att Windows 7 version var den bästa jag hade testat förutom Build 7048.

//DAson

Får du tag på build 7077 så ta den. Är ett snäpp vassare än 7000.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske bättre att vänta tills att Windows 7 RC kommer. Men jag känner mig sugen att testa detta Windows igen för jag gillade det faktiskt!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag går lite offtopic men vill inte att någon ska fatta beslut baserade på felaktig information.

- att spotify inte fungerar. Kör på 7068 istället.

Spotify fungerar utmärkt i 7077 (tydligen bara x64 versionen dock)

Vem behöver Spotify? Överskattat. Det finns ju vanlig radio, webbradio och egna CDs/mp3 att lyssna på istället.

Då du jämför Spotify med radio har du förmodligen aldrig ens provat det, eller åtminstone inte förstått det och bör inte uttala dig om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, har en genväg liggandes här på skrivbordet, men du har nog rätt i att jag inte förstår mig på Spotify...

Är nog för gammal, men hävdar ändå min rätt att uttala mig om saker och ting.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag går lite offtopic men vill inte att någon ska fatta beslut baserade på felaktig information.

Spotify fungerar utmärkt i 7077.

Då du jämför Spotify med radio har du förmodligen aldrig ens provat det, eller åtminstone inte förstått det och bör inte uttala dig om det.

Spotify fungerar inte i bygge 7077 x86, däremot i x64. Så för majoriteten (x86) fungerar spotify inte alls i 7077.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify fungerar inte i bygge 7077 x86, däremot i x64. Så för majoriteten (x86) fungerar spotify inte alls i 7077.

Ok då är jag felunderrättad, jag trodde en bekant körde 7077 x86 men tydligen inte då, ber om ursäkt för det. Hur som helst har Spotify fixat tidigare problem med Windows 7 snabbt så det gör de förhoppningsvis med detta också. Kör föresten verkligen majoriteten x86? Dinns det statistik på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske bättre att vänta tills att Windows 7 RC kommer. Men jag känner mig sugen att testa detta Windows igen för jag gillade det faktiskt!

//DAson

Betyder det att du testade betabygget (W7 build 7000) och sedan avinstallerade det för ett annat operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä så gjorde jag inte jag installerade tillbaka XP. Har även testat Build 7048 men den gillade jag inte var inte så lika bra som Build 7000. Hoppas mer på att Win7 RC ska funka bra.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...