Gå till innehåll

Uppgradera från vista ultimate


jepajo

Recommended Posts

Hejsan

Kanske en fråga med självklart svar... men ändå. Jag Använder mig av Vista Ultimate 64 bit. Installerade det hela med svenskt språkpaket. Jag inbillade mig att det skulle funka att installer w7 med uppgraderingsalternativet om jag bara ändrade systemspråket i Vista till engelska först. Det har jag inte lyckats med. Min frågaär helt enkelt om någon har någon smart lösning som gör att jag ändå kan installera med uppgraderingsalternativet?

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Kanske en fråga med självklart svar... men ändå. Jag Använder mig av Vista Ultimate 64 bit. Installerade det hela med svenskt språkpaket. Jag inbillade mig att det skulle funka att installer w7 med uppgraderingsalternativet om jag bara ändrade systemspråket i Vista till engelska först. Det har jag inte lyckats med. Min frågaär helt enkelt om någon har någon smart lösning som gör att jag ändå kan installera med uppgraderingsalternativet?

/Patrik

Du måste avinstallera det svenska språkpaketet! Kontrollpanelen / Program och funktioner / Visa installerade uppdateringar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste avinstallera det svenska språkpaketet! Kontrollpanelen / Program och funktioner / Visa installerade uppdateringar

Då kvarstår bara rågan hur jagska lyckas med det. När jag förökte var det enlite varningstriangel framför som förklarade att jag inte kan avinstallera systemspråk. Går det inte att ändra systemspråk fullständigt efter installation i Vista? (Kanske att det här börjar handla mer om Vista en w7...)

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du grundinstallation med Svensk Vista så måste du få tag på en Svensk Sjua för att kunna uppgradera

Hade du däremot haft en Engelsk Vista Ultimate och lagt till Svenskt språkpaket, då hade du kunnat återgå

till det Engelska grundspråket och uppgraderat den till Engelsk Sjua. En svensk Sjua som x64 lär dröja lite till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry... med ledning av det du skrev i första inlägget, utgick jag ifrån att du hade en Engelsk grundinstallation och Svenskt språkpaket på det!

"Jag Använder mig av Vista Ultimate 64 bit. Installerade det hela med svenskt språkpaket."

Som waxinator säger.... med Svensk Vista i botten, måste du också ha Svensk W7-version för att kunna uppgradera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag uppgraderade ett svenskt Vista Home Premium i botten igår till Windows 7 Ultimate Eng.

Det jag fick göra var att ändra språket till engelska med hjälp av http://www.froggie.sk/

Ladda ner programmet samt engelskt språkpaket.

Starta programmet, applicera språket, boota om.

Uppgradera.

Klart.

Det funkade ... tack! Något registerfix i grunden gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag uppgraderade ett svenskt Vista Home Premium i botten igår till Windows 7 Ultimate Eng.

Det jag fick göra var att ändra språket till engelska med hjälp av http://www.froggie.sk/

Ladda ner programmet samt engelskt språkpaket.

Starta programmet, applicera språket, boota om.

Uppgradera.

Klart.

Jag behöver nog inte påpeka att detta inte på något är supportat av Microsoft och att det strider mot licensavtalet. Används på egen risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...