Venoms Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Blixen gjorde en snabbvisit i förrgår och hämtade modemet och resterande delar av datorn... Vet ej om minnen etc funkar längre... än. Nu blir det till att köpa nytt... suck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isak Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Blixen gjorde en snabbvisit i förrgår och hämtade modemet och resterande delar av datorn...Vet ej om minnen etc funkar längre... än. Nu blir det till att köpa nytt... suck Stackare Inte roligt att höra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 10, 2009 Author Share Posted May 10, 2009 Jag kan säga att min åsikt om åskskydd... överreklamerat... Blixten slog ner i en transformatorstolpe ca: 100 meter från oss... och det sa bara frääääääs i kontakterna. Det konstigaste av allt är att de trådlösa telefonerna höll... de var kopplade i samma dosa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Jag kan säga att min åsikt om åskskydd... överreklamerat...Blixten slog ner i en transformatorstolpe ca: 100 meter från oss... och det sa bara frääääääs i kontakterna. Det konstigaste av allt är att de trådlösa telefonerna höll... de var kopplade i samma dosa. Det finns olika sorter av överspänningsskydd! Kan hålla med dig om att den sorten ned bimetallutlösare är helt kass. Bästa sorten var den med kvicksilverutlösare, som dock inte får säljas längre vad jag vet. Numera är kvicksilvret utbytt mot sprit! Felet dom flesta gör, är att välja budgetvarianten... med bimetallutlösare alltså! Sen är det naturligtvis ingen 100%-ig garanti ens med den bästa sorten... åtminstone inte med konsumentprodukterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 ÄNTLIGEN.... Tillbaka i etern... efter lång tids väntan och lite abstinens... med en laptop för tillfället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Welcome back! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Det finns olika sorter av överspänningsskydd! Kan hålla med dig om att den sorten ned bimetallutlösare är helt kass. Bästa sorten var den med kvicksilverutlösare, som dock inte får säljas längre vad jag vet. Numera är kvicksilvret utbytt mot sprit! Felet dom flesta gör, är att välja budgetvarianten... med bimetallutlösare alltså! Sen är det naturligtvis ingen 100%-ig garanti ens med den bästa sorten... åtminstone inte med konsumentprodukterna. Har en som heter BELKI surgemaster och den har i alla fall garanti om något händer med datorn. Vad den innehåller vet i sjutton.(Hade garanti i alla fall)den är över två år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts