Gå till innehåll

Blixt & Dunder


Venoms

Recommended Posts

Blixen gjorde en snabbvisit i förrgår och hämtade modemet och resterande delar av datorn...

Vet ej om minnen etc funkar längre... än.

Nu blir det till att köpa nytt... suck :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixen gjorde en snabbvisit i förrgår och hämtade modemet och resterande delar av datorn...

Vet ej om minnen etc funkar längre... än.

Nu blir det till att köpa nytt... suck :blink:

Stackare :(

Inte roligt att höra :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga att min åsikt om åskskydd... överreklamerat...

Blixten slog ner i en transformatorstolpe ca: 100 meter från oss... och det sa bara frääääääs i kontakterna.

Det konstigaste av allt är att de trådlösa telefonerna höll... de var kopplade i samma dosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga att min åsikt om åskskydd... överreklamerat...

Blixten slog ner i en transformatorstolpe ca: 100 meter från oss... och det sa bara frääääääs i kontakterna.

Det konstigaste av allt är att de trådlösa telefonerna höll... de var kopplade i samma dosa.

Det finns olika sorter av överspänningsskydd! Kan hålla med dig om att den sorten ned bimetallutlösare är helt kass. Bästa sorten var den med kvicksilverutlösare, som dock inte får säljas längre vad jag vet. Numera är kvicksilvret utbytt mot sprit! Felet dom flesta gör, är att välja budgetvarianten... med bimetallutlösare alltså! Sen är det naturligtvis ingen 100%-ig garanti ens med den bästa sorten... åtminstone inte med konsumentprodukterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns olika sorter av överspänningsskydd! Kan hålla med dig om att den sorten ned bimetallutlösare är helt kass. Bästa sorten var den med kvicksilverutlösare, som dock inte får säljas längre vad jag vet. Numera är kvicksilvret utbytt mot sprit! Felet dom flesta gör, är att välja budgetvarianten... med bimetallutlösare alltså! Sen är det naturligtvis ingen 100%-ig garanti ens med den bästa sorten... åtminstone inte med konsumentprodukterna.

Har en som heter BELKI surgemaster och den har i alla fall garanti om något händer med datorn.

Vad den innehåller vet i sjutton.(Hade garanti i alla fall)den är över två år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...