Gå till innehåll

Fungerar spel bra eller dåligt i Windows 7 RC x64?


DAson

Recommended Posts

Har lite frågor som jag kanske får svar på i detta inlägg. Fungerar gamla spel i 64-bitars versionen av Windows / RC bra eller dåligt. Crysis ska funka för det ju från 2007. Men mina andra gamla spel som jag brukar spela som vanligt i x86 versionen av XP eller Vista funkar fint. Jag vill utnyttja allt ram-mine i x64 versionen av Windows 7 RC. Fyll gärna på med era svar i detta inlägg!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla spel jag testat, nya som gamla, har funkat. Enda problemet har varit de som använder PunkBuster för att upptäcka fusk. PunkBuster stöder av naturliga skäl inte beta OS och därmed funkar det inte att spela de spelen online. Men de går alltså fortfarande att spela offline.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inga onlinespel men däremot PC spel som jag har många utav. Jag vill gärna veta det innan jag installerar Win7 RC x64 sist hade jag ingen lust att använda x64 men nu har jag och vill jag det. Punkbuster kan man väl inaktivera om jag t.ex. installerar Crysis.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkbuster har inget med Windows att göra utan är ett fristående anti-fusk program som används av vissa PC spel när man spelar mot andra online. De spel som använder Punkbuster kräver att man har det, annars får man inte vara med och leka. Men vet du inte vad Punkbuster är så har du troligen inget spel som använder det och behöver inte oroa dig. Bara att slänga in Windows 7 och vara glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla spel fungerar inte, exempelvis Grim Fandango från 1998. Anledningen är att 16-bitarsspel inte fungerar i 64-bitars Windows. Det är den enda absoluta stoppklossen. Ett bra skrivet spel till Windows 3.1 fungerar i Windows 7 (Om vi då, som sagt, bortser från 16-bitarsproblemet) Windows 7 x86 kan dock köra 16-bitarsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

Kan nämna att problemen jag hade med Punkbuster under Windows 7 beta är bortblåsta sedan länge. Allt jag testat senaste månaderna har funkat utan problem utom Voddler, men det är ju inget spel. Så enligt mig funkar spel utmärkt i Windows 7 x64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...