CGD Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 Webmail Support Team [noreply@info.org] This message is sent by a program on our data base to webmail user ensuring no one's inbox grows too large and prevent your mail accounts been shutting down, To help us re-set your SPACE on our database you must reply to this message and enter:Current User name:{ } and Password: { } Webmail Help Desk. A© Copyright 1986-2009 Bredband Webmail Maintenance Team. Vad är detta? Jag tycker det ser lurt ut. Har kommit flera den senaste tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 Ser verkligen lurt ut! skulle inte skicka mitt användarnamn och lösenord. Liknar ju dessa: http://blogs.pcmag.com/securitywatch/2008/...support_tea.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 Typiskt phising-mejl. Om nu din mejl-leverantör vill nollställa (reset) ditt utrymme så behöver de ju inte ditt lösenord för de kan ju göra det direkt i databasen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 Självklart är det bedrägeri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Ingen tvekan om att det är bluff och båg.. Luktar bedrägeri lång väg, någon eller några försöker få till gång till folks mejl genom att be om deras uppgifer för att sedan kunna logga in själva och ev. göra div. dumheter. Spärra avsändaren och rapportera mejlet som SPAM.. Att skicka mejl i den stilen borde vara straffbart ev. bötesbeltagt om det ännu inte är det. Ser verkligen lurt ut! skulle inte skicka mitt användarnamn och lösenord.Liknar ju dessa: http://blogs.pcmag.com/securitywatch/2008/...support_tea.php Det inte bara ser lurt ut utan det är med 110% säkerhet både lurt och bluff och båg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted June 18, 2009 Author Share Posted June 18, 2009 Spärra avsändaren och rapportera mejlet som SPAM.. Jag markerade meilet som spam men att det skulle sändas iväg från datorn ser jag inget om. Använder Outlook 2003. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts