Gå till innehåll

a r d u b l o c k a d . x x x ?


Recommended Posts

Hej!

Fick ett mail till min hotmailadress från en vän med tips om en site som påstår sig visa vilka som blockat din hotmailadress. Flera ungdomsforum varnar för den, men ingen av de stora drakarna som Symantec m fl.

Anar att det är en phisingsite, någon som vet mer?

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anar att det är en phisingsite, någon som vet mer?

/Sir_N

Man behöver ju inte fundera så mycket på det.. ska man uppge sin användar info så är ju risken aldrig värd att ta eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skriver in ditt lösenord mm där så brukar sedan dina kompisar drabbas av en massa länkskickande som ser ut att komma från dig. Så om din kompis har gjort det så säg till kompisen att byta lösenord.

OK! Tack alla för svar och tips!

Mailet såg ut att komma från honom men han hade inte skickat det. Jag skall säga åt honom att byta lösenord.

Vad som är riktigt illa i sammanhanget, är de som har samma lösenord överallt! Jag använder ett lösenordsprogram som slumpar lösenord och jag har inte samma lösenord på 2 ställen, så skulle jag drabbas av stöld av ett lösenord så behöver jag bara byta på ett ställe.

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...