Gå till innehåll

Blockera Flash selektivt


Venoms

Recommended Posts

Om du vill blockera flash på vissa siter och inte andra, typ google, youtube och varför inte alltomxp fast inte tillåta expressen och aftonbladet etc, går det att fixa i internet explorer 8.

Gå till verktyg -> hantera tillägg, markera Shockwave Flash Object.

Nere till vänster finns en länk Mer information, klicka på den.

Tryck på knappen Ta Bort alla Platser, stäng.

Nu, när du surfar kommer en förfågan upp varje gång du kommer till en ny sida som har flash om att du måste tillåta eller inte.

Se bara till att du inte tillåter alla websidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill blockera flash på vissa siter och inte andra, typ google, youtube och varför inte alltomxp fast inte tillåta expressen och aftonbladet etc, går det att fixa i internet explorer 8.

Gå till verktyg -> hantera tillägg, markera Shockwave Flash Object.

Nere till vänster finns en länk Mer information, klicka på den.

Tryck på knappen Ta Bort alla Platser, stäng.

Nu, när du surfar kommer en förfågan upp varje gång du kommer till en ny sida som har flash om att du måste tillåta eller inte.

Se bara till att du inte tillåter alla websidor

Tack för det... nyttig info, som man tydligen helst ville gömma undan! En stor nackdel är ju att man inte kan neka permanent, utan måste dras med gula "infofältet" överst i fönstret! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men finns det inte fristående program som går & använda till att komma runt problemet?

Ungefär som de finns addsblockerare...har för mig att jag läst någonstans om detta men kommer inte på de just nu.

Hade ju varit perfekt om man hade kunnat hitta ett program med kombinerad add och flash blockering av vissa valbara websidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hittat något som jag anser vara användbart till ie8.

Däremot skulle jag gärna kunna lägga blockeringarna i en scriptfil någonstans istället.

Det optimala för mig, skulle vara att tillåta flash generellt, och sedan blockera ut de websiter som jag inte vill ha, bara för att slippa det gula infofältet...

I Firefox och andra mozillavarianter kan man alltid scripta i UserContent.css för att komma runt problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det optimala för mig, skulle vara att tillåta flash generellt, och sedan blockera ut de websiter som jag inte vill ha, bara för att slippa det gula infofältet...

Precis... i detta fallet är svartlistning att föredra, även om det fungerar hjälpligt med vitlistning, som i QtWeb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...