Gå till innehåll

Irriterande fel med IE8


CGD

Recommended Posts

Efter det jag installerat IE8 har några irriterande fel börjat komma upp.

När jag skall till google kommer oftat en felsida upp. Trycker jag på uppdatera pilarna kommer rätt sida upp.

Jag hade tidigare med IE7 uppe hur man kunde spara ner favoriter på valfri plats genom att dra iconen i aressfältet till valfri plats. Det vill sig inte nu med åttan. När jag drar iconen tll valfri katalog så måstejag ju först dra den ner till systemfältet och då skall ju katalogen öppna sig. Men det gör den inte.

Är problemen kända, vad är det som hänt finns det någon lösning?

post-1197-1249044505_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

`När jag skall till google kommer oftat en felsida upp. Trycker jag på uppdatera pilarna kommer rätt sida upp.´

Hej!

Om du använder Google som första startsida i webläsaren=> Prova med att lägga in länken på nytt så slipper du uppdatera.

Gå till sidan du önskar och därefter klickar man på lilla huset högst upp på skärmen.

I övrigt det som du beskriver om "dra" adress till favoriter fungerar inte hos mig heller

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte google som startsida men däremot på en snabbknapp på tangentbordet. Där har jag redan raderat adressen lagt in en annan och sedan på nytt skrivit i google men ändå trilskas det. Inte 100% av försöken men säkert 90%.

Venoms, du har IE8? Konstigt varför slutade det fungera hos mig. Det var så mycket enklare när det fungerade. Jag vill kunna lägga internetgenvägen på ett lätt sätt till katalogen för ett nerladdade program eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag få en liten förklaring om jag fattat rätt eller inte...

Är det i "Favorit-fältet" du vill ha en genväg till din egna katalog för nerladdningar, t.ex D:\nerladdade program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag använder OpenDNS.

Jag har en huvudkatalog för program som jag laddat ner eller fått från annat håll. Varje program får sin egen katalog och i den katalogen vill jag få in en genväg till programmets hemsida. När jag hade IE7 fick här tipset att dra ikonen i IE.s adressfältet till rätt katalog. Bra tips som underlättade hantering. Men som jag tidigare beskrivit slutade detta fungera i åttan. Har det blivet något fel hos mig eller är det ett fel i IE8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OpenDns ställde till det för mig med google, precis som för dig. Lösningen blev att inte använda OpenDns, vanlig standardinställning är faktiskt snabbare om man inte varit på sidan förut. Google fungerar bäst utan OpenDns.

Vad som gäller din andra fråga, det fungerar för mig att skapa ek katalog långt ner i hårddiskträsket någonstans, sedan dra och släpp en adress (precis som du skriver), och då frågar den om jag vill skapa en genväg till sidan i katalog...

Använd vänster musknapp när du drar adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...