Gå till innehåll

Live Mail


Recommended Posts

Har installerat Live Mail på min dator.

skall ha semester snart, och då tänkte jag det vore smidigt att ha alla epost konton i samma program.

men det blir problem när man vill lägga till alla konton jag har. det är 3 st varav en jobbmail.

tycker jag ställt in allt rätt, men det kommer bara upp att lösenordet inte är rätt.

har ett live hotmail konto, ett konto från bredbandsbolaget och en jobbmail adress.

på kontona som är till jobbet använder jag outlook resp. thunderbird.

måste man ta bort hela programmen för att det skall fungera eller?

någon som vet?

jag vill alltså ha mina 3 konton i Live Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare båda två :)

Vi får väl slå ihop våra kloka huvuden och försöka lista ut vad de kan va som felar...Men jag tror Venoms har helt rätt.

Mycket hänger på att man uppger rätt server för varje enskild e-post adress och eller konto.

Pop3 IMAP mfl ska också vara rätt uppgett för de ska stämma.

Har du tagit reda på dessa uppgifter av din e-post leverantör där du vill hämta e-posten ifrån?

Tycker man att de är krångligt att använda e-postprogram i datorn, då kan man också göra en annan variant för & lätt nå webbaserade konton. Skaffa Roboform http://www.roboform.com som är ett tilläggsprogram till webläsaren som automatiserar inlogning med bara ett lösenord per webläsarsession och passar i stort sett nästan allt där man behöver logga in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in serveranslutningarna manuellt?
Jepp, de har jag gjort.

Startade Outlook och kollade vilka inställningar som var riktiga.

Men när man sedan går in i Live Mail och skall skriva in dem, så fungerar det iaf.

Men när man sedan skall hämta e-posten från outlook kontot, så klagar programmet på att det ej finns något korrekt lösenord....

hursomhelst, jag kommer hem och installerar Live Mail på min bärbara.

Allt flyter på hur smidigt som helst. min mailadress hos Bredbandsbolaget som innan låg i Thunderbird hämtades till Live Mail.

All e-post hämtades, och alla kontakter med. Min vanliga live mail adress var det bara att lägga in med lösenord och e-postadress.

så, det känns som det skulle vara något med mitt jobb mail konto.

men det spelar ingen roll nu längre, eftersom jobbdatorn kommer att vara avslagen under semestern.

jobbmailen kommer att skickas till andra datorer med.

men det skulle ju vara kul att veta vad detta fel beror på?

tycker f.ö att Live Mail är ett jättesmidigt program. Skönt att kunna kolla alla konton i samma program. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att på det företaget du jobbar har de en policy att kolla vilka datorer som ska hämta posten.

Skulle tro att det är enklare om du vidarebefodrar jobbets epost till ett annat konta. Om du då skulle ha ett IMAP-konto, får du bara huvudet skickat till dig, och skulle då eposten vara viktig, kan du ladda ner hela mailet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...