Gå till innehåll

Windows 7 x64 ATA drivrutin


Recommended Posts

Finns det drivrutiner till DVDspelare/brännare för ATA i Windows 7 x64 eller stöder bara SATA x64?

Problemet är att jag kan inte installera W7 x64 med den dvdspelaren jag har monterad "NEC ND-2510a"

Jag kommer så långt som att den kopierar filer, Startar windows... efter 4-5 minuter kommer windows bakrund, sedan inget mer.

Den har inte frusit (musen funkar att röra på), Har provat att bränna en ny dvd på lågfart, samma scenario.

Tips någon x64 van...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan möjligen finnas någon "x64-aktivering" i BIOS...! Kolla även hashvärdet på iso-filen, så den inte är korrupt!

7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso

CRC32: 1F1257CA

MD5: F43D22E4FB07BF617D573ACD8785C028

SHA-1: 326327CC2FF9F05379F5058C41BE6BC5E004BAA7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det drivrutiner till DVDspelare/brännare för ATA i Windows 7 x64 eller stöder bara SATA x64?

Det fungerade med att installera W7 x64 från mina DVD-rom (ATA) spelare.

Om du inte får det att fungera, så finns möjligheten att installera med ett USB-minne.

Har du en dual-boot på datorn du försöker med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en dual-boot på datorn du försöker med?

Ja, det är en dualboot mellan XP och W7 rc.

E-son, alla värdena stämmer...

Det jag försöker med är att installera (när jag kommer så långt)W7 x64 där jag har xp, för att kontrollera alla mina program innan jag aktiverar min version. Jag vill inte gärna sumpa min möjlighet med x86 om det inte fungerar som jag vill med x64.

Har beställt en ny dvd spelare/brännare, Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7243S med LabelFlash... om det är någt att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag trodde att jag hittat problemet... HPET Mode i BIOS var satt till 32-bit som standard.

Jag ändrade detta till 64-bit, men det hjälpte inte... :(

Jag får vänta på den nya spelaren och bränna en ny dvd i den först... så får vi se sedan.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får hoppas att det är det som är problemet... annars vet jag inte var man ska börja nysta, en ny hdd kanske en "velociraptor", slurp :P

Om du inte löst det, så har jag en oanvänd VelociRaptor 150GB SATA II, som alltså ligger kvar i den obrutna fabriksförpackningen...

5 års garanti, tillverkad 30 mars 2009.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte löst det, så har jag en oanvänd VelociRaptor 150GB SATA II, som alltså ligger kvar i den obrutna fabriksförpackningen...

5 års garanti, tillverkad 30 mars 2009.

Kostar... pm:a mig detaljerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...