Gå till innehåll

Textdokument


Recommended Posts

Jag brukar alltid radera logfiler o annat skräp som hamnar i rooten på C: och har aldrig mått dåligt av det så spontant säger jag ta bort skiten om allt gick bra och du inte behöver analysera den.

Men hade den inte en ändelse också, t.ex .log eller .txt ? Passar på att ranta lite om hur idiotiskt det är att Windows som standard är inställt på att inte visa kända filändelser, eller att funktionen finns över huvud taget. Meningslös, förvirrande, hindrar nybörjare att förstå skillnad på filtyper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar på att ranta lite om hur idiotiskt det är att Windows som standard är inställt på att inte visa kända filändelser, eller att funktionen finns över huvud taget. Meningslös, förvirrande, hindrar nybörjare att förstå skillnad på filtyper.

Håller med! 3 gånger fick jag frågan, i olika enkäter i betatestprogrammet för windos 7, om vad jag helst skulle vilja ändra på i windows... ! Varje gång framförde jag denna fullständigt befängda standardinställning... jag tvivlar på att microsoft ens har noterat det! Skiten har hängt med sedan win95! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med! 3 gånger fick jag frågan, i olika enkäter i betatestprogrammet för windos 7, om vad jag helst skulle vilja ändra på i windows... ! Varje gång framförde jag denna fullständigt befängda standardinställning... jag tvivlar på att microsoft ens har noterat det! Skiten har hängt med sedan win95! :angry:

Sista frågan då, kan jag utan risk ta bort denna.

Det står bara Bootex Textdokument ( Log )

Tackar på förhand.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan med största sannolikhet ta bort den. Prova annars att döpa om den tillfälligt (jag brukar lägga till RADERA MIG eller något liknande i början på filnamnet så vet jag va det handlar om nästa gång jag lägger märke till filen) sen om några dagar när du använt och startat om datorn några gånger och den inte klagat så tar du bort filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...