Gå till innehåll

Windows 7 Family Pack erbjuds i Sverige


Chillie

Recommended Posts

Windows 7 Family Pack kommer finnas tillgängligt i USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Österrike, Holland och SVERIGE. Att vi i lilla Sverige skulle få detta erbjudande trodde jag aldrig.

Frågan är nu hur mycket det kommer kosta. Det kommer väl bli lite dyrare än i USA.

I can now tell you of several more countries that will have a chance to take advantage of this great deal: the UK, Ireland, Germany, France, Switzerland, Austria, the Netherlands and Sweden. This will also be a limited offer, but is just one more way that our customers can save on Windows 7.

http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/...-in-europe.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 Family Pack kommer finnas tillgängligt i USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Österrike, Holland och SVERIGE. Att vi i lilla Sverige skulle få detta erbjudande trodde jag aldrig.

Frågan är nu hur mycket det kommer kosta. Det kommer väl bli lite dyrare än i USA.

http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/...-in-europe.aspx

ja men..det var väl roligt, nu håller vi tummarna att priset blir rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priset kommer bli 149.99, vilket i dagens valutakurs är ungefär 1500 kr.

The pricing of Windows 7 Family Pack in the UK is £149.99 and for the rest of the European countries I listed in the above blog post (Ireland, Germany, France, Switzerland, Austria, the Netherlands and Sweden) the price for Windows 7 Family Pack is 149.99.

http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/...spx?PageIndex=2

Se inlägget 12:26 av Brandon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sverige kostar en familjelicens 149,99, i Storbritannien £149,99. Om en licens kostar £63,99 i Storbritannien så borde det kosta 63,99 i Sverige. Det skulle alltså bli billigare att köpa licensen i Sverige.

Skulle man köpa tre licenser (inte familjelicens) skulle det kosta 64*3=192. Familjelicensen skulle alltså vara 42 billigare eller ca 22 %. Det verkar då inte vara billigare att köpa familjelicens om man bara behöver 2 licenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att £ är mer värt än .

Pundet kostar knappt 12:- och Euron drygt 10:-

Jo, det vet jag. Microsoft har sagt att familjelicensen kostar $150 i USA, £150 i Storbritannien och 150 i bl.a. Sverige. Eftersom 1 licens kostar £64 i Storbritannien antar jag att samma licens kostar 64 i Sverige. För oss i Sverige skulle det bli billigast att köpa från USA, men med tanke på frakt och övriga avgifter skulle det antagligen ändå inte bli så billigt.

Skulle jag köpa Windows 7 i Storbritannien skulle det kosta £64*12=768 kr

Skulle jag köpa samma licens i Sverige skulle det (antagligen) kosta 64*10= 640 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att Microsoft anser att hemanvändare bara skall intressera sig för de enklare varianterna av Windows. Alla som vill kunna göra mer med sitt Windows även i hemmiljö straffas med högre pris. Jag tycker att Microsoft borde tänka om och erbjuda ett valfritt Windows paket till hemanvändaren.

Tänk om Microsoft också hade kunnat erbjuda ett Windows Office kombipack. Sjuan ihop med ett fjorton ex.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betalar bara den brittiska momsen. Tullavgifter är slopat mellan EU länder för sådana här varor.

Kollar Amazon UK. Hoppas att det bara är engelsk moms man betalar så att de inte räknar av engelsk och lägger på svensk? (Vilket skulle vara USCH).

Men har ni sett vad vilka PRISER Dustin har på förhandsbeställningarna och inget om familjepacken eller uppgraderingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...