Gå till innehåll

Windows Update


Isak

Recommended Posts

Hej

Windows kom med UP-date í går och frågade mig om jag ville installera det.

Jag väntade med det.

Men så nu när jag vakandi i morse då hadde den installerat dom och re-boot ?

Är det så att Windows tar över att instalera updates även man INTE har hemtat dom ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har möjlighet till att själv få välja.. I XP finns något som kallas för säkerhetscenter där man kan konfigurera och göra egna inställningar som berör uppdateringar. I Vista och Windows 7 så ser detta lite annorlunda ut men följer man länkar och anvisningar ifrån Kontrollpanelen så finner man dessa inställningar där också.

Går man i XP in via Kontrollpanelen och väljer Prestanda och underhåll och längre ner på sidan Systemegenskaper, så kan man hitta ännu en inställningsmöjlighet för datorns Uppdateringar.

Finns troligen något liknande i Vista och Windows 7 men har inte dessa OS framför mig just för ögonblicket..

Brukar finnas liknande alternativ som dessa:

1. Hämta och installera uppdateringar automatiskt. (vilket troligen är inställt på just din dator)

2. Hämta uppdateringar åt mig, men låt mig välja när dem ska installeras.

3. Meddela mig men hämta ingenting och installera ingeting automatiskt. (Detta kör jag alltid med själv)

4. Inaktivera automatiska uppdateringar. ( I detta läget får du inte information om uppdateringar alls! )

Sista alternativet rekomenderas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det går att ändra. Titta i Control Panel/Windows Update, Change settings. Där kan du ställa in hur du vill ha det.

/Gunnar

Tack Tack

Det var på Automatic Install kl 03.00 :)

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...