Grimm Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Hej, här kommer en nybörjare som behöver hjälp. Min första fråga gäller vart ett screenshot tar vägen; jag trodde att det gick direkt till "mina bilder" vilket det uppenbarligen inte gör på min dator. Jag finner inte något av mina screenshots. Hoppas på hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Hej, Bilden spars inte som en fil, utan ligger endast som en kopiering i urklipp. Du kan klistra in den i t.ex. Paint. Spar sedan som png eller jpg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Det är något man kan tycka borde ha utvecklats vid detta laget så att det fanns möjlighet i Windows att konfigurera hur screenshots ska hanteras, t.ex automatiskt sparas i katalog X i format Y. Finns jättebra 3e-part program för screenshots men vore bra om man klara enklare saker utan sådant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimm Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Det är något man kan tycka borde ha utvecklats vid detta laget så att det fanns möjlighet i Windows att konfigurera hur screenshots ska hanteras, t.ex automatiskt sparas i katalog X i format Y. Finns jättebra 3e-part program för screenshots men vore bra om man klara enklare saker utan sådant. Jag tackar för hjälpen Nicklas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimm Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Hej,Bilden spars inte som en fil, utan ligger endast som en kopiering i urklipp. Du kan klistra in den i t.ex. Paint. Spar sedan som png eller jpg. Hejsan JoWa och tack för din hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Jag tackar för hjälpen Nicklas. Hehe det var inte så mycket hjälp, mer en reflektion. JoWa hade ju gett ett korrekt och bra svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 (edited) I Windows Vista finns Skärmklippverktyget, visserligen inte bara och trycka på print screen, men skulle väl ändå påstå att det är rätt behändigt. Edited August 28, 2009 by Frezze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts