Venoms Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Hej Jag kör Windows 7 rtm x64 och vid kontroll fann jag dessa drivrutiner laddade. dump_atapi.sys 0x04e1a000 Unknown N/A N/A C:\Windows\System32\Drivers\dump_atapi.sys dump_dumpata.sys 0x04e0e000 Unknown N/A N/A C:\Windows\System32\Drivers\dump_dumpata.sys dump_dumpfve.sys 0x04e23000 Unknown N/A N/A C:\Windows\System32\Drivers\dump_dumpfve.sys Min fråga eller undran snarare, är det någon mer som har dessa och vet vad det är? Söker jag efter dem så finns de inte... Jag förstår att de har med felrapportering att göra, men är de äkta vara eller något fuffens.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Vilket analysprogram använde du? Jag gjorde en snabbkoll med DriverView och kan inte se något liknande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 29, 2009 Author Share Posted August 29, 2009 Precis den jag använde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Du har inte kört med någon typ av diskverktyg eller liknande? När jag ser namnen får de mig att tänka på "atapi" som ibland dyker upp på dos bla. Dessa drivrutiner är säkert kopplade till ett visst program skulle jag tro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 (edited) Dump_atapi.sys is a part of Microsoft Windows Operation system. Dump_atapi.sys is the IDE port driver %SysDir%\Drivers\DUMP_DUMPATA.SYS is related to Microsoft Windows Vista. DUMP_DUMPATA.SYS is a system driver for managing ATA devices. %SysDir%\Drivers\DUMP_DUMPFVE.SYS is related to Microsoft Windows Vista. DUMP_DUMPFVE.SYS is a Full Volume Encryption Crashdump Hibernate Filter Driver. DUMPFVE.SYS is a part of Microsoft® Windows® Vista Operating System. Edited August 29, 2009 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 29, 2009 Author Share Posted August 29, 2009 Dump_atapi.sys is a part of Microsoft Windows Operation system.Dump_atapi.sys is the IDE port driver %SysDir%\Drivers\DUMP_DUMPATA.SYS is related to Microsoft Windows Vista. DUMP_DUMPATA.SYS is a system driver for managing ATA devices. %SysDir%\Drivers\DUMP_DUMPFVE.SYS is related to Microsoft Windows Vista. DUMP_DUMPFVE.SYS is a Full Volume Encryption Crashdump Hibernate Filter Driver. DUMPFVE.SYS is a part of Microsoft® Windows® Vista Operating System. Så långt har jag också kommit... men har fler av er samma filer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Så långt har jag också kommit... men har fler av er samma filer? Kan det vara så, att dom framträder först efter att man har haft sin första bsd? Inget jag vet ...en tanke som dök upp bara! Jag har inte haft någon bsd på den är installationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 29, 2009 Author Share Posted August 29, 2009 Kan vara så, men varför laddas de in vid omstart... de skulle vara låsta och man skulle kunna hitta dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts