Gå till innehåll

Var blir ljudet av?


johnD

Recommended Posts

Jag använder UltraGet Video Downloader för att spara ner Youtube filmer och det fungerar fint, men när jag ska konvertera till ex AVI så försvinner ljudet. Använder Prism Video Converter. Varför? Kan man göra nånting så både ljud och bild finns kvar efter konverteringen? Eller andra program som funkar till ovan beskrivna procedur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på ett annat sätt att ladda ned video — i HD (om det finns en HD-version).

Använder Opera 10.10, och efter att ha tittat på en HD-video som är 43:14 lång, finns en anonym fil i Operas cache-mapp. I det aktuella fallet väger den 170 MB. Jag lade till .avi i filnamnet, och kan spela upp den med t.ex. VLC. Upplösningen är 960×720, betydligt mer än jag kan ladda ned med Easy Video Downloader (480×360 om jag väljer HQ). B)

Om det fungerar med andra webbläsare vet jag ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte endast HD-videor vinner på att ”laddas ned” på ovan beskrivet sätt. Videor som jag tidigare har laddat ned med Easy Video Downloader i upplösningen 480×360 kan jag i vissa fall ladda ned i upplösningen 640×480.

En bonus: Fungerar på svt Play (upplösning 624×352). B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...